وزیر صمت در آیین راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی «سردار حاج احمد کاظمی» فولاد مبارکهوعده وزیر صمت برای تولید فولاد سبز/ حرکت به سمت تولید فولادهای پیشرفته
عباس علی‌آبادی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فولاد در قرآن کریم ذکر شده است، چراکه فقط فولاد استحکام بی‌نهایت داشته و با سایر فلزات متفاوت است.

به گزارش  چیلان ،عباس علی‌آبادی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فولاد در قرآن کریم ذکر شده است، چراکه فقط فولاد استحکام بی‌نهایت داشته و با سایر فلزات متفاوت است.

وی افزود: فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد، تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد وجود دارد، فولاد به دو روش تولید می‌شود که کوره بلند و احیای مستقیم مهم‌ترین روش‌ها است.

وزیر صمت بیان افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم، فولاد تولید نمی‌شود زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم، با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وزیر صمت تاکید کرد: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولادهای پیشرفته همچون ورق هسته است که نیازهای کشور را تأمین می‌کند و در زنجیره ارزش صنعت به کار برده می‌شود.

وی گفت: با توجه به انرژی خورشیدی که برای تولید آن برنامه‌ریزی شده، این فرصت را خواهیم داشت که هیدورژن را تولید و آن را به خطوط لوله‌های گاز تزریق و مصرف گاز را تا حد ممکن کم کنیم و از همان تجهیزات برای تولید فولاد سبز استفاده کنیم که آلودگی محیط زیستی چندانی نخواهد داشت.

وی بیان کرد:نکته دیگری که در صحبت‌های مدیرعامل فولاد مبارکه به آن اشاره شد و نمود آن تولید فولاد زنگ‌نزن است، گام‌های اولیه است، چراکه گام‌های مهم‌تر، حرکت به سمت به فولاد پیشرفته‌تر مثل ورق هسته‌ای است که می‌تواند نیاز جدی کشور را تامین کند و در آینده در زنجیره ارزش در خودرو و نیروگاه‌سازی و استفاده از ورق هسته‌ای ایرانی در ژنراتورهای ایرانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۷ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
شناسه مطلب : 54702
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی