اختصاصی چیلانگردهمایی فولادی اروپا و امریکا در آینده نزدیک / اهداف نشست تعرفه واردات، تحریم بیشتر روسیه و مازاد تولید جهانی است
مقامات اروپایی در آینده نزدیک با رئیس جمهور امریکا دیدار خواهند داشت و درباره تعرفه واردات فولاد به امریکا، ارتقای تولید فولاد سبز، مازاد تولید فولاد در جهان و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش  چیلان  به نقل از رویترز، اورزولافون دِر لِیِن رئیس کمیسیون اروپا و چارلز مایکل رئیس شورای اروپا ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) با جو بایدن رئیس جمهور امریکا دیدار خواهند داشت. این دیدار با هدف نهایی کردن مباحث مربوط به تعرفه فولاد و آلومینیوم بین طرفین است.

پیش‌تر امریکا با تعلیق تعرفه‌های وضع شده بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا موافقت کرده بود، این تعرفه‌ها در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا وضع شده بود.

اگر توافق بین طرفین صورت نگیرد، تعرفه‌های وضع شده بر واردات این فلزات به امریکا از اروپا بار دیگر اعمال می شود.

در نشست ۲۰ اکتبر دو طرف علاوه بر تعیین تکلیف این تعرفه‌ها درباره ارتقای تولید فولاد سبز و برخورد با مازاد تولید فولاد جهان به ویژه چین نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

همچنین به گفته یک مقام ارشد اروپایی هدف از این نشست تقویت شراکت‌های میان‌قاره‌ای با تاکید بر وضعیت اوکراین، تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و دست‌یابی به راهکارهایی برای ممانعت از دور زدن تحریم‌ها توسط این کشور است.

 

 

 

 

2

تاریخ انتشار : ۸ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
شناسه مطلب : 54735
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی