رئیس سازمان بورس خبر داد:خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی شده است
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی شده و قرار است با نهاد‌هایی که به این دو صنعت انتقاد دارند، جلساتی برای رفع این ابهامات برگزار شود.

به گزارش  چیلان ، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شب گذشته با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر درباره نگرانی‌های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: اصولاً معامله کالا‌ها در بورس کالا بر اساس قوانین و مقرراتی بوده که دولت‌های مختلف وضع کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد خروج این محصولات از بورس کالا می‌تواند بازار این محصولات را متلاطم کند و تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی افزود: موضوع خروج این محصولات از بورس کالا منتفی شده البته که عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیند‌ها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

او ادامه داد: اگر ایرادی در نحوه تعیین قیمت پایه وجود دارد نیز باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط گاهی شورای رقابت ستاد تنظیم بازار یا وزارت سمت برطرف شود. ایراداتی که مطرح می‌شود بعضاً به علت نبود آشنایی این دوستان با مکانیزم‌های بازار سرمایه و بورس کالاست و خروج این محصولات از بورس کالا قطعاً به التهاب بیشتر بازار‌ها دامن خواهد زد.

2

تاریخ انتشار : ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
شناسه مطلب : 54801
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی