رصد چیلان از تحولات منطقه‌ایکاندیل‌استیل موفق به دریافت فاینانس IFC شد / تقویت تولید محصولات نورد سرد در مصر
فولادساز مصری با فاینانس 25 میلیون دلاری IFC بنا دارد تولید محصولات نورد سرد را از 500 هزار تن به 800 هزار تن رشد دهد و حضور خود را در بازارهای صادراتی تقویت کند.  

به گزارش  چیلان  به نقل از دیلی‌نیوز‌‌ای‌جِپت، شرکت مالی بین‌المللی (IFC) در جایگاه یکی از اعضای گروه بانک جهانی از همکاری خود با کاندیل‌استیل، فولادساز مصری خبر داده است. کاندیل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد نورد سرد در خاورمیانه و شمال افریقاست.

IFC هدف از همکاری را کمک به تاب‌آوری عملیاتی و مالی کاندیل، حمایت از مشاغل وابسته به بخش خصوصی و کاهش انتشار کربن اعلام کرده است.

در جریان این همکاری IFC وامی ۲۵ میلیون دلاری به کاندیل‌استیل می‌دهد تا این فولادساز مصری بتواند سرمایه در گردش خود را ارتقا دهد و مواد خام موردنیاز برای محصولات فولادی با کیفیت بالا را تامین کند.

IFC همچنین برای کمک به پیشبرد برنامه کربن‌زدایی در کاندیل‌استیل به این شرکت مشاوره می‌دهد تا کاندیل بتواند با کاهش انتشار کربن جایگاه خود را در عرصه‌های اجتماعی و محیط زیستی رشد دهد.

بنا بر این گزارش، مصر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا (منا) به شمار می‌آید و صنعت فولاد نقشی کلیدی در اقتصاد این کشور دارد، در همین حال کاندیل‌استیل نیز یکی از ۱۰ صادرکننده بزرگ مصر است که با بیش از ۴۰ کشور در افریقا، اروپا، خاورمیانه و شمال امریکا رابطه تجاری دارد.

رشد ۳۰۰ هزار تنی تولید

عَمر کاندیل مدیرعامل کاندیل‌استیل درباره این همکاری گفت: شراکت با IFC محرک قدرتمندی برای حرکت به سمت رشد پایدار، پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای و افزایش تولید از ۵۰۰ هزار تن به ۸۰۰ هزار تن تا پایان سال آینده میلادی خواهد بود.

به گفته او فاینانس IFC با وجود چالش‌های داخلی و جهانی به کاندیل اعطا شده با این حال ثمره آن کمک به کاندیل در پاسخگویی به تقاضای روزافزون محصولات فولادی در مصر و تقویت حضور شرکت در بازارهای صادراتی خواهد بود. در حال حاضر ۴۰ درصد از تولید کاندیل صادر می‌شود.

احداث کارخانه نورد با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن در مصر

گفتنی است مصر برنامه احداث یک کارخانه فولادی یکپارچه را با هدف نورد محصولات تخت دارد. این کارخانه ظرفیت تولید حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات تخت فولادی را خواهد داشت. تاکنون یک میلیارد دلار بر این پروژه سرمایه‌گذاری شده و قرار است محصولات آن علاوه بر بازار داخلی مصر در بازارهای صادراتی هم عرضه شود.

در سال گذشته میلادی مصر بیستمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود.

2

تاریخ انتشار : ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
شناسه مطلب : 54870
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی