فولادسازان در منگنه/ نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا
امروز دوشنبه 17  مهر ماه 1402، بورس کالا میزبان عرضه بیش از 212 هزار تن شمش بلوم 5sp بود که با توجه به تقاضای 1.1 برابری و با احتساب معاملات مچینگ،80 درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان  ،امروز دوشنبه ۱۷  مهر ماه ۱۴۰۲، بورس کالا میزبان عرضه بیش از ۲۱۲ هزار تن شمش بلوم ۵sp بود که با توجه به تقاضای ۱.۱ برابری و با احتساب معاملات مچینگ،۸۰ درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات روز گذشته ۱۹۴۷۱ تومان در هر کیلو بود که افزایش ۰.۰۷ درصدی نسبت به هفته گذشته را ثبت کرد.

بیشترین حجم معاملات شمش ۵sp مربوط به فولاد خوزستان و چادرملو با ۵۰ هزارتن بود .

بیشترین قیمت شمش در معاملات روز گذشته مربوط به فولادخوزستان و فولاد کاوه جنوب کیش با میانگین قیمت ۱۹۶۲۴ تومان در هر کیلو بود.

 خلاصه تحلیل   چیلان  :

 این هفته قیمت آهن اسفنجی با رقابت داغ مواجه شد و باعث افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت حجم معامله به عرضه شد، اما قیمت آهن اسفنجی به دلیل کمبودی که وجود دارد و همچنین ترس خریداران از قطعی زود هنگام گاز افزایش پیدا کرد اما برای شمش فولادی به دلیل این که عرضه‌ها بیشتر از نیاز بازار بود و به علت مازاد عرضه‌ای که وجود دارد رقابت چندانی صورت نگرفت.

همان طور که در جدول مشاهده می کنید قیمت شمش تقریبا در سطح قیمت پایه معامله شد بنابراین فشار قیمتی آهن اسفنجی روی فولادسازان حفظ شد و فولادسازان به واسطه‌ی افزایش قیمت آهن اسفنجی و ثابت ماندن قیمت شمش در منگنه قرار گرفتند و اما این موضوع یک واقیعتی است که ممکن است هفته‌های بعد نیز تکرار شود.

در جدول زیر نتایج معاملات دیروز شمش ۵sp قابل مشاهده است.

شمش 31

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۴
شناسه مطلب : 55128
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی