مدیرعامل شرکت تجارت فولاد فراز در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان:صادرات از مجاری غیررسمی ضربه‌ای شدید بر پیکر صادرات فولاد ایران است
مدیرعامل شرکت تجارت فولاد فراز (teffco) در گفت و گو با چیلان با اشاره به چالش‌های صادرات فولاد ایران گفت: به نظر می رسد همه صادرات فولاد در ایران از مجاری رسمی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه ارز حاصل از صادرات این محصولات هم به سامانه نیما برنمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت تجارت فولاد فراز (teffco) در گفت و گو با  چیلان  با اشاره به چالش‌های صادرات فولاد ایران گفت: به نظر می رسد همه صادرات فولاد در ایران از مجاری رسمی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه ارز حاصل از صادرات این محصولات هم به سامانه نیما برنمی‌گردد.

رضا احتیاطی تصریح کرد: صادرات از مجاری غیررسمی بر مبنای دلار آزاد انجام می‌شود و به طور کلی این مدل از صادرات ضربه بزرگی بر بدنه تجارت کشور به شمار می‌آید، چون قیمت کالایی که صادر می‌شود، از مجاری رسمی و غیررسمی با یکدیگر متفاوت است.

وی در این گفت و گو برای توسعه صادرات فولاد ایران پیشنهاد داد: هماهنگی بیشتر ارگان‌ها، کاهش زمان ترخیص کالا و کاهش میزان ارز بلوکه‌شده و افزایش نظارت بر صادرات غیررسمی از درخواست ها و پیشنهادات ما برای تقویت جریان تجارت بین المللی فولاد کشور است.

photo ۲۰۲۳ ۰۸ ۲۷ ۱۰ ۵۲ ۴۷ 1

2

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۶
شناسه مطلب : 55165
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی