روایت آماری چیلان از صادرات و واردات فولاد در شش ماه گذشتهصادرات فولاد ایران به سطح سال ۱۴۰۰ رسید/ جزئیات کامل صادرات و واردات فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی+ جدول
براساس آخرین آماری که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر کرده، صادرات محصولات میانی زنجیره در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش   چیلان  ، بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در شش ماهه سال جاری، ۵ میلیون و ۲۲۸ هزار تن بوده که با احتساب صادرات ۸۷۴ هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از ۶ میلیون تن رسیده است.

وضعیت صادرات فولاد میانی

در ۶ ماهه سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تن بوده که این رقم افزایش ۲۵.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در شش ماهه سال ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۵۹۲ هزار تن و سهم صادرات اسلب، ۱ میلیون و ۹۸ هزار تن بوده است.

در ۶ ماهه سال جاری، صادرات اسلب افزایش ۴۷.۶ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم ۱۸.۲ درصد افزایش یافته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در شش ماهه سال ۱۴۰۲، ۱ میلیون ۵۳۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین واردات کل محصولات در ۶ ماهه نخست سال ۶۷۰ هزار تن بوده است که اقزایش ۹۰.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۶ ماهه سال جاری، ۳.۸ درصد افزایش یافته است. صادرات میلگرد هم در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش یافته است و به ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۴۰.۹ درصدی به ۲۳۱ هزار تن رسیده که عمده آن ورق گرم بوده است هم چنین واردات مقاطع طویل فولادی در شش ماه ۱۴۰۲ به ۴۳ هزار تن رسید که رشد ۴.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

صادرات آهن اسفنجی در شش ماهه سال ۱۴۰۲، ۸۷۴ تن بوده که نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۱۸۰.۱ درصدی را نشان می دهد.

خلاصه تحلیل  چیلان :

مجموع صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه ۱۴۰۲ با ثبت حجم ۵.۲ میلیون تن به سطح شش ماهه سال ۱۴۰۰ رسیده است. به عبارت دیگر، صادرات فولاد کشور به دلایل مختلفی از جمله محدودیت های انرژی و مقررات ارزی طی ۲ سال اخیر درجا زده است!رشد ۲۵ درصدی صادرات فولاد میانی و رشد ۸ درصدی در صادرات محصولات فولادی در مقایسه با نیمه نخست سال قبل که در واقع به دلیل کاهش شدید صادرات در سال گذشته به واسطه وضع عوارض صادراتی به ثبت رسیده است.

جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در شش ماهه نخست سال جاری را در جدول زیر ببینید.

صادرات 3

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۲
شناسه مطلب : 55198
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی