مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: لزوم هوشمندسازی در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات
دومین سمینار پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات با محوریت انقلاب چهارم صنعتی به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، محمد کمال‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تأکید بر این موضوع که این شرکت با تجربه‌‌ی برگزاری اولین دوره از سمینار پایش وضعیت ، تصمیم بر این گرفت تا دومین دوره را با محوریت انقلاب چهارم صنعتی برگزار کند.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران هدف از برگزاری سمینار پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات، را ارائه یک فرصت برای به‌ اشتراک‌گذاری دانش و تجارب در زمینه پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات عنوان کرد و گفت: مبحث پایش وضعیت یک مبحث بسیار مهمی است که باعث کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری می شود.

محمد کمال‌زاده معتقد است اگر پایش وضعیت در یک شرکت فولادی اجرا شود، می‌توان کاهش سطح تعمیرات تخصصی کارخانه و جلوگیری از توسعه خرابی در سیستم را انتظار داشت و به این موضوع اشاره می‌کند که مدل‌های پیش‌بینی و تصمیم‌گیری به وسیله هوش مصنوعی در مبحث پایش وضعیت می‌تواند کمک بسیاری به این فن کند.

وی در ادامه به اهمیت پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: پایش وضعیت به چند دلیل در صنعت فولاد اهمیت زیادی دارد که می‌توان مهم‌ترین آنها را در بحث ایمنی، کارایی و هزینه‌ها دانست؛ چرا که تجهیزات صنعتی در صنعت فولاد با شرایط سخت و فشارهای بالا روبرو هستند، پایش و عیب‌یابی منظم این تجهیزات باعث اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها می‌شود و در نتیجه خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه بر این موضوع تأکید کرد که پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در کاهش انرژی و صرفه جویی در هزینه نیز داشته ‌باشد و گفت: با انجام بازرسی و نظارت منظم بر تجهیزات، می‌توان مشکلات و عیب‌های احتمالی را به ‌موقع شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه برای رفع آن‌ها انجام داد که این امر به معنای جلوگیری از وقوع خرابی‌های ناگهانی و اضافه‌کاری‌های غیر برنامه‌ریزی است که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها و مصرف انرژی نامناسب شود.

محمد کمال‌زاده با اشاره به این موضوع که اینترنت اشیا و هوشمندسازی تجهیزات از جمله فناوری‌هایی مهم در صنعت فولاد به‌شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از نتایج مهم این تحول، کارخانه هوشمند  است که  این هوشمندسازی می‌تواند سبب مدیریت بهتر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، امنیت بالاتر، انطباق‌پذیری، انعطاف‌پذیری، قابلیت خودتطبیقی، مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری شود.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که شرکت فولاد آلیاژی ایران یک شرکت فولادی دانش‌بنیان است و تلاش می‌کند تا با توجه به  هوشمندسازی و اهمیت انقلاب چهارم صنعتی در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات به سمت پیاده‌سازی و توسعه این فن برود.

گفتنی است دومین سمینار پایش وضعیت به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران و در محل هتل صفاییه یزد در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵
شناسه مطلب : 55181
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی