انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه خبر داد:افریقا مقصد جدید صادراتی برای فولادسازان ترک / تولید و تجارت فولاد ترکیه در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳  
جریان کاهش تقاضای جهانی فولاد، فولادسازان ترکیه را به مقاصد جدید صادراتی به ویژه در افریقا سوق داده است.

به گزارش  چیلان  به نقل از روزنامه ترکیه‌ای دونیا انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه کشورهای افریقایی به ویژه  الجزایر و مصر را به عنوان مقاصد جدید صادراتی فولادسازان ترک معرفی می‌کند.

بنا بر این گزارش، در ماه گذشته میلادی (سپتامبر) آلمان اصلی‌ترین مقصد صادراتی فولادسازان ترک بود و ارزش صادرات آنها به این مقصد به ۲۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسید.

رومانی نیز دومین مقصد مهم صادرات فولاد ترکیه در ماه گذشته بود و ارزش صادرات فولاد این کشور به ۱۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید. رتبه سوم مقاصد صادراتی از مبدا ترکیه نیز به اسراییل اختصاص داشت و ترک‌هادر ماه سپتامبر ۱۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد به این کشور صادر کردند.

همچنین در ماه سپتامبر امسال صادرات فولاد ترکیه به یمن نسبت به سپتامبر سال گذشته ۱۰۱ درصد و صادرات آن به مصر در این ماه نسبت به ماه مشابه سال پیش ۳۹ درصد افزایش پیدا کرد، در پی این افزایش حجم صادرات این دو کشور به فهرست مقاصد اصلی صادراتی فولاد ترکیه وارد شدند.

در همین حال بنا بر گزارش انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه رومانی، الجزایر و عراق اصلی‌ترین مقاصد صادراتی ترکیه در ماه گذشته میلادی بودند.

به گفته فوآد طوسی‌علی، رئیس انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه، جریان کاهش تقاضای جهانی فولاد ادامه دارد و این بر ارزش و حجم صادرات فولاد ترکیه تاثیر گذاشته است.

تولید فولاد ترکیه در هشت ماهه ۲۰۲۳

بنا بر گزارش وب‌سایت جی‌ام‌کِی سنتر، فولادسازان ترک در ماه هشتم (اوت) سال ۲۰۲۳ تولید فولاد خود را نسبت به ماه هفتم (ژوئیه) ۳.۵ درصد کاهش دادند و به ۲ میلیون و ۷۹۱ هزار تن رساندند. حجم تولید فولاد ترکیه در این ماه نسبت به ماه اوت سال گذشته نیز ۱.۶ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ترکیه در کل هشت ماهه سال ۲۰۲۳ به ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید که این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۱ درصد کاهش داشت.

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 55474
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی