آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی چادرملو
عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۶۰ میلیون یورویی در استان یزد آغاز شد.

به گزارش  چیلان ، عملیات اجرایی این طرح در شهرستان اشکذر و در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون یورو آغاز شده و علاوه بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در پیک سال‌های آتی، به‌طور سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق می‌شود.

اجرای این طرح، بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب در سال در مصرف سوخت‌های فسیلی کشور صرفه‌جویی به همراه دارد و به میزان بیش از ۴۵ هزار متر مکعب آب نیز صرفه جویی خواهد شد.

اشتغالزایی این طرح به صورت مستقیم ۴۰۰ نفر و غیرمستقیم ۲۵۰ در زمان احداث است و به مدت ۱۶ ماه احداث آن، زمان می‌برد به علاوه پس از سه ماه بهره برداری آزمایشی، به صورت رسمی بهره برداری صورت می‌گیرد.

گفتنی است، بخش بزرگی از تجهیزات نیروگاه از تولیدات ساخت داخل تامین می‌شود و این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد خواهد بود.

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو امروز با حضور محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو، امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و تعدادی از مقامات استان یزد آغاز شد.

شرکت صنعتی و معدنی چادرملو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن در ایران است که با بهره‌برداری از واحد‌های فولادی خود توانسته زنجیره تولید فولاد را از استخراج سنگ‌آهن تا نورد محصولات پایانی فولاد تکمیل کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۶
شناسه مطلب : 55520
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی