اختصاصی چیلانکاهش ۰.۱ درصدی تولید فولاد جهان در ۹ ماهه ۲۰۲۳/ تولید ایران ۰.۶ درصد افت داشت
بنا بر جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان در 9 ماهه ابتدایی سال 2023، 0.1 درصد کمتر از مدت مشابه سال 2022 بود. تولید فولاد ایران نیز در این مدت 0.6 درصد کاهش سالانه داشت.  

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولاد آمار تولید فولاد جهان را در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ و ماه‌های ژانویه تا سپتامبر اعلام کرد.

بنا بر این آمار در این مدت یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد. این حجم از تولید در سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۱ درصد افزایش داشت.

تولید فولاد جهان در ماه نهم (سپتامبر) سال ۲۰۲۳ نیز ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که نسبت به سپتامبر سال ۲۰۲۲، ۱.۵ درصد کاهش داشت.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در ۹ ماهه ۲۰۲۳، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد شد، این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۰.۶ درصد کمتر بود.

تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که این رقم نیز نسبت به سپتامبر سال پیش، ۱۲.۷ درصد پایین‌تر بود.

در ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ چین، هند و ژاپن همچنان رتبه‌های یک تا سه تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان را در اختیار داشتند. تولید فولاد چین و هند در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۱.۷ درصد و ۱۱.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود و تولید ژاپن در این مدت ۳.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش داشت.

پس از این سه کشور امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب رتبه‌های چهارم تا نهم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در ۹ ماهه ۲۰۲۳ در اختیار داشتند. در میان این کشورها تنها روسیه ۹ ماهه ابتدایی امسال را با افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته سپری کرد.

ایران نیز همچنان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است.

 

 

 

2

تاریخ انتشار : ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۸
شناسه مطلب : 55887
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی