اختصاصی چیلانآغاز تحقیقات بر واردات مفتول در ترکیه / تداوم اعمال سختگیری بر واردات فولاد / روسیه ارزان‌فروش‌ترین تامین‌کننده فولادی ترکیه
ترکیه پس از بررسی میزان واردات کویل نورد گرم از لزوم تحقیق درباره واردات مفتول خبر داده و آماری از واردات این محصول در سال جاری میلادی ارائه کرده است.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، مدیرکل واردات وزارت بازرگانی ترکیه از آغاز تحقیقات بر واردات مفتول‌های آلیاژی و غیرآلیاژی خبر داده است. ترکیه در امتداد سیاست‌های مدیریت واردات محصولات فولادی که اخیرا پیش گرفته دست به این تحقیقات زده است، این کشور چندی پیش از انجام تحقیقات ضد‌دامپینگ بر واردات کویل نورد گرم از کشورهای چین، هند، ژاپن و روسیه خبر داده بود.

در تحقیقات مربوط به واردات مفتول بررسی می‌شود که رشد واردات این محصول صنایع داخلی ترکیه را تهدید می‌کند یا نه؟

اخیرا واردات مفتول‌های فولادی به ترکیه نه تنها از کشورهایی مانند مصر و مالزی که مشمول عوارض مالیات نمی‌شوند افزایش پیدا کرده بلکه از کشوری همچون روسیه که مشمول عوارض واردات می‌شود نیز افزایش داشته است، روسیه به دلیل تحریم‌هایی که پس از جنگ با اوکراین متحمل می‌شود با مازاد محصولات فولادی رو‌به‌روست و محصولات خود را با قیمت پایین صادر می‌کند.

واردات مفتول از مبدا مصر به ترکیه در ماه هفتم سال جاری میلادی (ژوئیه) به ۲۵ هزار و ۷۰۹ تن و در ماه هشتم (اوت) به ۳۹ هزار و ۷۹۵ تن رسید. در ماه اوت همچنین ۱۷ هزار و ۸۲۵ تن مفتول از مبدا مالزی به ترکیه وارد شد.

ترکیه در هشت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی و ماه‌های ژانویه تا اوت ۵۲۹ هزار و ۸۵۹ تن مفتول وارد کرد، از کل این حجم ۱۲۲ هزار و ۲۵۷ تن از مصر، ۱۱۳ هزار و ۱۷۶ تن از مالزی و ۱۰۸ هزار و ۵۹۶ تن از روسیه به ترکیه وارد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۲
شناسه مطلب : 56067
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی