رکوردشکنی رقابت برای آهن اسفنجی/ نتیجه معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا
امروز دوشنبه 15 آبان ماه 1402، بورس کالا میزبان عرضه 99 هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای 1.6 برابری نسبت به عرضه، 100 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان  ،امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲، بورس کالا میزبان عرضه ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای ۱.۶ برابری نسبت به عرضه، ۱۰۰ درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون هر کیلو آهن اسفنجی در معاملات اخیر نسبت به هفته گذشته ۸.۳ درصد افزایش داشت و  به ۱۲۹۱۴ تومان رسید. قیمت میانگین موزون معاملات آهن اسفنجی در هفته گذشته ۱۱۶۵۷ تومان بود.

بیشترین حجم عرضه روز گذشته آهن اسفنجی از سویفولاد غدیرنی ریز با ۲۰ هزار تن بود. بالاترین رقابت و قیمت امروز آهن اسفنجی هم مربوط به فولاد میانه با میانگین ۱۳۵۹۴ تومان بود .

تحلیل  چیلان :

همان طور که مشاهده می کنید  در این هفته شاهد بالاترین میزان رقابت در کل هفته های معاملاتی امسال برای آهن اسفنجی بوده ایم این رقابت ها گاهی به بالای ۲۰ درصد نیز رسیده و شاهد رکوردشکنی رقابت برای آهن اسفنجی هستیم.

یکی از دلایل این رقابت، کاهش محسوس حجم عرضه است که میزان عرضه تکلیفی برای آهن اسفنجی به صورت هفتگی حدود ۱۷۰ هزار تن بوده است و میانگین عرضه در مهرماه ۱۲۱ هزار تن بوده است اما در حال حاضر این هفته عرضه حدود ۹۹ هزار تن بوده یعنی کاهش محسوسی را نسبت به ماه گذشته و نسبت  به حجم عرضه مصوب داشته است، به دلیل نگرانی از محدودیت های گازی و کمبود آهن اسفنجی در ماه های آینده شاهد افزایش رقابت برای آهن اسفنجی هستیم.

در جدول فوق نتایج معاملات آهن اسفنجی قابل مشاهده است.

آهن اسفنجی

2

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
شناسه مطلب : 56132
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی