در بازدید مدیرکل بازرسی استان هرمزگان از فولاد هرمزگان مطرح شد؛ لزوم توجه به اقتصاد دریا با محوریت صنعت فولاد
مدیرکل بازرسی استان هرمزگان گفت: توجه به اقتصاد دریامحور و به ویژه صنعت فولاد در اولویت اقتصادهای بزرگ دنیا است و در استان هرمزگان نیز باید به سمت توسعه صنعت فولاد در این استان و تبدیل شدن آن به قطب نخست فولاد کشور حرکت کنیم.

به گزارش  چیلان ،عطاالله معروفخانی در بازدید مدیرکل بازرسی استان هرمزگان از خطوط تولید و طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: فولاد هرمزگان در نوک پیکان رکوردشکنی و افزایش تولید فولاد در میان شرکت‌های فولادی محسوب می‌شود و اگر محدودیت‌های انرژی نباشد، هر ماه باید انتظار رکوردشکنی داشته باشیم. نمونه بارز این موضوع در ثبت دو رکورد تولیدی هم در زمینه تختال فولادی و هم در زمینه آهن اسفنجی قابل مشاهده است. در آبان ماه نیز رکوردهای کیفی و کمی متعددی کسب کرده‌ایم.

وی افزود: فولاد هرمزگان علاوه بر بعد کمی، به بعد کیفی تولید نیز توجه ویژه‌ای داشته و به همین دلیل باکیفیت‌ترین تختال‌های فولادی را در کشور تولید می‌کند. هم‌اکنون بسیاری از مشتریان داخلی و صادراتی به دنبال خرید محصولات فولاد هرمزگان هستند و این دستاوردها با تلاش و همت همه همکاران و خودباوری جوانان در شرکت حاصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد کشور به ویژه استان هرمزگان گفت: محصولات فولاد هرمزگان در صنایع متعددی همچون خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد و قصد داریم هم در پایین‌دست و هم در بالادست طرح‌های توسعه‌ای متعددی را اجرا کنیم. هم‌اکنون برخی از طرح‌ها سرعت قابل قبولی دارند و از برنامه جلوتر هستند. انتظار داریم موانع اجرای طرح‌های توسعه‌ای به ویژه زیرساخت‌های اساسی و مجوزها از سوی مقامات استانی پیگیری و به سرعت برطرف شوند تا با کمترین تاخیر پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

معروفخانی در پایان تاکید کرد: با توجه به قرارگیری فولاد هرمزگان در کنار آب‌های آزاد، بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای اثر بزرگی در اقتصاد استان هرمزگان و کل کشور خواهد داشت و ضمن اشتغال‌زایی، می‌توانیم با صادرات محصولات دارای ارزش افزوده برای کشور ارزآوری کنیم.

محمد اسمی، مدیرکل بازرسی استان هرمزگان نیز در بازدید از خطوط تولید و طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: صنعت فولاد یکی از صنایع مهم و موتور محرک اقتصاد کشور است و از این رو فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند فولاد هرمزگان در اقتصاد اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: امروزه در دنیا بسیاری از اقتصادهای بزرگ به اهمیت دریا پی برده‌اند و اغلب فعالیت‌های اقتصادی بزرگ ازجمله تولید فولاد در کنار دریا و آب‌های آزاد رقم می‌خورد. درنتیجه باید به دنبال توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان باشیم.

اسمی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها باید در جهت به ثمر رسیدن این طرح‌ها و تبدیل شدن استان هرمزگان به قطب نخست تولید فولاد در کشور باشد. همه مسئولان استانی نیز باید از این طرح‌ها به صورت ویژه حمایت کنند تا پس از بهره‌برداری از این طرح‌ها، اشتغال‌زایی قابل توجه و رونق اقتصادی در استان هرمزگان رقم بخورد و این استان به قطب نخست صنعت فولاد در کشور تبدیل شود.

مدیرکل بازرسی استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های شرکت فولاد هرمزگان به ویژه رکوردشکنی‌ها در محدودیت‌های انرژی قابل تقدیر است و تلاش می‌کنیم موانع تولید این شرکت برطرف شوند.

2

تاریخ انتشار : ۱ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۹
شناسه مطلب : 56592
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی