رکورد کمترین عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا شکست/ نتیجه معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا
امروز شنبه 2 دی 1402، بورس کالا میزبان عرضه 70 هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای 1.4 برابری نسبت به عرضه، 100 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش   چیلان  ، امروز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲، بورس کالا میزبان عرضه ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای ۱.۴ برابری نسبت به عرضه، ۱۰۰ درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون هر کیلو آهن اسفنجی در معاملات اخیر نسبت به هفته گذشته ۲.۲ درصد افزایش داشت و به ۱۳۶۳۲ تومان رسید. قیمت میانگین موزون معاملات آهن اسفنجی در هفته گذشته ۱۳۳۳۳ تومان بود.

بیشترین حجم عرضه امروز آهن اسفنجی از سوی توسعه آهن و فولاد گل گهر با ۲۵ هزار تن بود. بالاترین رقابت و قیمت امروز آهن اسفنجی هم مربوط به فولاد میانه با میانگین ۱۴۰۱۰ تومان بود .

خلاصه تحلیل  چیلان :

عرضه آهن اسفنجی در سه هفته اخیر روند نزولی داشته است  و از ۱۰۲ هزار تن به ۹۲ هزار تن کاهش یافته است و امروز به ۷۰ هزار تن رسید که این مقدار کمترین حجم عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا بوده است و دلیل آن نیز قطعی گاز واحدهای احیا است.

امروز به نسبت عرضه، تقاضای کمتری هم نسبت به هفته گذشته وارد بورس کالا شد که یکی از دلایل آن محدودیت تقاضا ۳۰ درصدی سهمیه بهین یاب برای شرکت های متقاضی آهن اسفنجی از سوی بورس کالا است ، دلیل دیگر این است که برخی از شرکت های تولیدکننده شمش که در زیان عملیاتی قرار گرفته اند به علت عدم توازن قیمت آهن اسفنجی و شمش دیگر تقاضای اسفنجی ثبت نکرده اند و تولید خود را متوقف کرده اند.

 

معاملات آن اسفنجی

2

تاریخ انتشار : ۲ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳
شناسه مطلب : 57435
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی