مصرف محصولات فولادی تغییر جهت داد / چرا تقاضا برای فولاد ساختمانی کاهش یافت؟
رصد بازار جهانی حاکی از این است که مصرف محصولات فولادی در سال 2023 تغییر جهت داد. در سال 2021 میلادی بخش ساخت و ساز محرک اصلی تقاضای فولاد به شمار می‌آمد با این حال در سال‌های بعد با حذف یارانه‌ها، افزایش ابهامات در بازار ساخت و ساز، بالا رفتن قیمت کامودیتی‌های مصرفی در این بخش و همچنین جهش هزینه‌های استقراض در نهایت به تقاضای کمتر برای ساخت سازه‌های مسکونی انجامید. این امر در سال‌های پس از 2021 تقاضا برای فولاد ساختمانی را کاهش داد.

به گزارش  چیلان ، رصد بازار جهانی حاکی از این است که مصرف محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ تغییر جهت داد. در سال ۲۰۲۱ میلادی بخش ساخت و ساز محرک اصلی تقاضای فولاد به شمار می‌آمد با این حال در سال‌های بعد با حذف یارانه‌ها، افزایش ابهامات در بازار ساخت و ساز، بالا رفتن قیمت کامودیتی‌های مصرفی در این بخش و همچنین جهش هزینه‌های استقراض در نهایت به تقاضای کمتر برای ساخت سازه‌های مسکونی انجامید. این امر در سال‌های پس از ۲۰۲۱ تقاضا برای فولاد ساختمانی را کاهش داد.

پس از پایان شیوع کووید و با از سرگیری فعالیت‌های صنعتی، تقاضا برای ماشین‌آلات بالا رفت و صنعت ماشین‌سازی بخش زیادی از سرمایه‌ها را به خود جذب کرد تا جایی که کارخانه‌های تولید ماشین‌آلات با کمبود نیروی کارگر مواجه شدند. جنگ میان روسیه و اوکراین نیز به این امر قوت بخشید…

مشروح پیش‌بینی‌ها از بازار جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ را در نشریه دی‌ماه  چیلان  (شماره ۱۱۲) بخوانید

 

2

تاریخ انتشار : ۳ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
شناسه مطلب : 57449
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی