بازدید مدیرعامل از پروژه های در دست اقدام ذوب آهن اصفهان
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به همراه جمعی از مسئولین شرکت، دهم دی ماه از پروژه های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی از جمله پلنت اکسیژن، باتری شماره 2 کک سازی و ایستگاه گاز واحد احیاء ( طرح قائم ) بازدید نمود و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ،مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به همراه جمعی از مسئولین شرکت، یک شنبه دهم دی ماه از پروژه های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی از جمله پلنت اکسیژن، باتری شماره ۲ کک سازی و ایستگاه گاز واحد احیاء ( طرح قائم ) بازدید نمود و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این پروژه ها قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت : پروژه پلنت اکسیژن هم اکنون از پیشرفت ۵ / ۹۹ درصدی برخوردار است و به دلیل نقش مهم آن در فرایند تولید کارخانه، با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران عزیزم، انشاا… به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی در ادامه به پروژه باتری شماره ۲ کک سازی پرداخت و تصریح نمود : با توجه اینکه تولید فولاد در ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند انجام می شود،کک در این فرایند تولید نقش کلیدی دارد لذا بازسازی باتری شماره ۲ کک سازی برای تامین پایدار کک در داخل کارخانه با جدیت در حال انجام است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه پروژه باتری شماره ۲ کک سازی هم اکنون از پیشرفت ۱۵  درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد : در فرایند بازسازی این باتری، مباحث زیست محیطی به صورت ویژه لحاظ شده است و در این راستا به عنوان مثال طراحی ماشین و مکانیزم درب های این باتری بر اساس تکنولوژی های روز در حال انجام است تا از این طریق خارج شدن گاز کک به حداقل ممکن برسد.

مهدی کوهی در خصوص پروژه ایستگاه گاز واحد احیاء (طرح قائم) نیز اظهار داشت : کلیه نقل و انتقال تجهیزات مربوط به ایستگاه تقلیل فشار گاز طبیعی طرح قائم، دو روز گذشته انجام شد و هم اکنون مونتاژ این تجهیزات در محل کارخانه در حال انجام است که طبق اظهارنظر صریح پیمانکار طی مدت زمان یک هفته به پایان می رسد.

وی بیان کرد : اجرای خط های ورودی و خروجی ایستگاه نیز کامل انجام شده و صرفاً اتصال به ایستگاه باقی مانده است که پس از این مراحل تست سرد آن انجام می گیرد و در ادامه با اخذ تاییدیه از شرکت گاز استان مجوز برداشت گاز برای ذوب آهن صادر می شود.

مهدی کوهی در خصوص اهمیت این پروژه بیان کرد : از طریق این مجوز،کنتور ایستگاه طرح قائم از خط تولید کارخانه جدا می شود به عبارت دیگر دو فرایند تولید به شیوه احیا مستقیم و غیر احیایی از یکدیگر تفکیک می شوند و از این طریق تعرفه گاز روزانه شرکت به طور چشمگیری کاهش می یابد که این رویکرد در کاهش قیمت تمام شده محصولات تاثیر بسزایی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از تجهیزات ایستگاه طرح قائم داخلی سازی شده است چنین گفت : با افتخار اعلام می کنم حدود ۹۶ درصد از تجهیزات ایستگاه طرح قائم ذوب آهن اصفهان داخلی سازی است و توسط شرکت های توانمند ایرانی و تلاش و پیگیری همکاران عزیزم در ذوب آهن اصفهان ساخته شده و صرفاً کنتور این ایستگاه به دلیل الزامات وزارت نفت وارداتی می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
شناسه مطلب : 57640
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی