معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشستی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:شرکت فولاد خوزستان با تکیه بر توان نیروی داخلی، روش‌های نوینی برای استفاده از فناوری به دست آورده است
محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مسئولان سازمان ایمیدرو به همراه حمیدرضا فلاح رئیس سازمان صمت استان خوزستان با رضا طاهری رئیس هیات مدیره و امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان دیدار نمودند.

به گزارش چبلان،محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مسئولان سازمان ایمیدرو به همراه حمیدرضا فلاح رئیس سازمان صمت استان خوزستان با رضا طاهری رئیس هیات مدیره و امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان دیدار نمودند.

نشست یادشده، روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مهمانسرای نور شرکت فولاد خوزستان انجام شد.

محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تلاش شرکت فولاد خوزستان در تغییر افزایش تولید قابل تقدیر است. شرکت فولاد خوزستان با تکیه بر توان نیروی داخلی، روش‌های نوینی برای استفاده از فناوری به دست آورده است.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: گستره شرکت فولاد خوزستان‌ از شرق تا غرب کشور، امتداد دارد.

ابراهیمی افزود: در شرکت فولاد خوزستان، ۲۱۵ پروژه در گام چهارم توسعه در حال اجراست که ۸۵ درصد پیشرفت داشته است. پروژه زمزم ۳ یکی از مهم ترین پروژه‌های تولید آهن اسفنجی است که در صورت راه‌اندازی نیاز کشور را نسبت به واردات آهن اسنفجی بی‌نیاز می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به پروژه‌های ساخت نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی و ۲۰۰ مگاواتی فتولتاییک گفت: این شرکت با اجرای این پروژه‌ها، سعی در تامین برق مورد نیاز خود و کاهش مصرف برق استان دارد. سرمایه گذاری تا پایان طرح توسعه فولاد خوزستان ۷۵ همت بوده که تا کنون ۲۵ همت آن تامین و صرف شده است. پروژه دیوار توری اطراف سایت انباشت و برداشت، که مشابه آن در کانادا، عمان و برزیل استفاده شده، وظیفه کنترل باد بردگی کنسانتره و مهار سرعت باد را برعهده دارد. این طرح از بادبُردگی کنسانتره و آلودگی فضای محیط پیشگیری نموده و هزینه‌های تحمیلی به شرکت را کاهش می‌دهد. با بهره‌برداری از این پروژه، فولاد خوزستان به تولید فولاد سبز نزدیک می‌شود.

مهران خرم نیا معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان با اشاره به پروژه جایگزینی فناوری بر اساس مطالعات طرح جامع و نقشه راه فولاد خوزستان در سایت فولاد سازی گفت: بر اساس منحنی چرخه عملکرد عمر فناوری، کارهای انجام شده در راستای به‌روز رسانی تکنولوژی و تجهیزات می‌باشد.

وی در تعریف پروژه بهینه سازی نرمه و ضایعات آهن اسفنجی CBSI اظهار داشت: آهن اسفنجی در عمل بیشتر از ۴۸ ساعت ماندگاری نداشته و به سرعت باید استفاده شود. این طرح با هدف تبدیل آهن اسفنجی سرد به بریکت برای جابجایی و استفاده از آن در فصل‌های مختلف است.

خرم نیا گفت: تکنولوژی کوره‌های جدید باعث بالا رفتن سطح بهره‌وری تجهیزات و نیروی انسانی خواهد بود. اثر تکنولوژی‌ کوره‌های جدید، به گونه‌ای است که می‌توان آهن اسفنجی را با دمای بالا وارد کوره نموده و از صرف انرژی حرارتی در کوره کاسته می شود.

گفتنی است، پس از نشست یاد شده، محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه با همراهی رضا طاهری رئیس هیات مدیره، امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان از روند پیشرفت پروژه زمزم سه، بخش فولادسازی، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان و روند ساخت تجهیزات در شرکت فولاد پایا بازدید میدانی نمودند.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۱
شناسه مطلب : 57781
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی