اختصاصی چیلانساخت بزرگ‌ترین کارخانه فولاد جهان در هند / تولید ۲۴ میلیون تن فولاد در سال   
ساخت بزرگ‌ترین کارخانه فولادی جهان با ظرفیت تولید سالانه 24 میلیون تن فولاد تا پنج سال دیگر در هند به پایان می‌رسد.

به گزارش  چیلان  به نقل از جی‌ام‌کِی‌سِنتر، شرکت هندی اِی‌اِم‌اِن‌اِس‌ایندیا که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های آرسلورمیتال و نیپون‌استیل برپا شده ساخت بزرگ‌ترین کارخانه فولاد جهان را در ایالت گُجرات در غرب هندوستان در دست دارد. در این کارخانه که در شهر حَزیرا احداث می‌شود، تمام محصولات زنجیره فولاد از بالادست تا پایین‌دست تولید خواهد شد.

خبر ساخت این کارخانه را لاکشمی میتال رئیس هیات مدیره آرسلور میتال اعلام کرده است. به گفته میتال یادداشت تفاهم ساخت فاز دوم این کارخانه نیز با دولت ایالت گجرات امضا شده است؛ ساخت فاز اول در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و براساس زمان‌بندی‌ها باید تا سال ۲۰۲۶ میلادی به اتمام رسد.

بنا بر گفته میتال این واحد فولادی از ظرفیت تولید سالانه ۲۴ میلیون تن فولاد برخوردار خواهد بود و ساخت کامل آن در سال ۲۰۲۹ میلادی به پایان خواهد رسید.

میتال همچنین از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز علاوه بر فولاد در این واحد فولادی خبر داده اما او تاکنون درباره رقم کلی سرمایه‌ صرف شده در ساخت کارخانه جدید فولاد حَزیرا اطلاعاتی منتشر نکرده است.

دیگر دارایی‌های اِی‌اِم‌اِن‌اِس‌ایندیا

شرکت اِی‌ای‌ان‌اس‌ایندیا در ژانویه سال ۲۰۲۳ نیز موفق به دریافت تاییدیه ساخت واحد فولادی ۴.۷ میلیارد دلاری از دولت ایالت اودیشا در شرق هند شده بود. پیش‌بینی شده تولید سالانه این کارخانه ۷ میلیون تن باشد. بنا بر گفته مقامات دولتی با احداث این کارخانه ۱۱۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است در آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی نیز ای‌ام‌ان‌اس‌ایندیا موافقت نهاد قانونگذار هند (NCLT) را برای خرید شرکت فولادی دیگری در گُجرات هند دریافت کرد، این کارخانه به تولید محصولات نورد سرد، گالوانیزه و فولاد غیرآهنی اختصاص دارد و ظرفیت تولید آن ۶۰۰ هزار تن در سال است. گجرات صنعتی‌ترین منطقه در کشور هند به شمار می‌آید.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
شناسه مطلب : 57997
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی