آغاز ریل گذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با ریل ذوب آهن اصفهان
ریل گذاری فاز اول خط 3 قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه امام رضا به طول 6 کیلومتر با ریل 54E1 ذوب آهن اصفهان در مدار کاری قرار گرفته و هم اکنون سه و نیم کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده است

به گزارش  چیلان ،کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : در طراحی قطار شهری مشهد، چهار خط مترو در نظر گرفته شده که هم اکنون دو خط آن در حال بهره برداری است و تجهیز دو خط دیگر با استفاده از ریل ذوب آهن در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد دورنمای همکاری با ذوب آهن اصفهان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا همواره به تعهدات خودش با این مجموعه  عمل کرده است و پارت های ریلی طبق برنامه زمان بندی مشخص و با تناژ بالا به شرکت قطار شهری مشهد تحویل داده شده است.

کیانوش کیامرز در پاسخ به این سوال که بهره برداری از خط ۳ قطار شهری مشهد چه تاثیری در کاهش ترافیک این کلان شهر دارد چنین گفت : با توجه به تراکم بسیار بالایی که در مشهد مقدس وجود دارد و همواره در طول سال زوار بسیاری در این شهر حضور دارند ، بهره برداری از این خط ریلی تاثیر فوق العاده ای در کاهش ترافیک شهر دارد و قطعاً مورد استقبال همگان قرار می گیرد. همچنین مزیت بسیار مهم دیگر خط ۳  مترو این است که اتصال بین خط یک و دو را نیز برقرار می کند

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد : بنده بازدید های متعددی از فرایند تولد ریل در ذوب آهن اصفهان داشتم و آزمون های سختگیرانه تولید را از نزدیک مشاهده نمودم، استاندارد تولید این محصول ملی با استانداردهای اروپایی برابری می کند و به واقع ریل ذوب آهن اصفهان نماد بومی سازی در ایران عزیزمان است.

کیانوش کیامرز در خصوص ریل سخت تولیدی در ذوب آهن اصفهان نیز گفت : با توجه به تولید موفقیت آمیز ریل سخت در این شرکت، یک پکیج کامل را با ذوب آهن تنظیم نموده و در آینده نزدیک بخشی از این محصول را دریافت می کنیم

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز  با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی باتولید ریل، سرآمد بومی سازی در کشور است، گفت : تولید ریل در ذوب آهن به گونه ای است که کشور به طور کامل از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز شده و تمام محورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن اصفهان به بهره برداری می رسند.

وی افزود :  تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل مورد نیاز راه ‌آهن سراسری کشور توسط ذوب‌آهن تامین شده و ریل متروی کلان شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، تبریز و اصفهان نیز توسط این مجتمع عظیم صنعتی تولید شده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در این راستا ریل سخت نیز که در خطوط مترو کاربرد دارد برای اولین بار در ذوب‌آهن تولید شد که مطابق قرارداد، تا پایان سال جاری ۲۵۰ تن از این نوع ریل برای متروی مشهد تولید می‌شود.

وی اظهار داشت : مدیران عامل قطار شهری کشور در آذرماه سال جاری با حضور در ذوب آهن اصفهان از فرایند تولید ریل در این مجتمع عظیم صنعتی بازدید داشتند و در خصوص تولید ریل مورد متروی کلان شهرها مذاکرات بسیار خوبی نیز انجام گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
شناسه مطلب : 58112
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی