اختصاصی چیلانچین و اندونزی سردمداران تولید فولاد ضدزنگ جهان / تولید، صادرات و واردات چین در سال ۲۰۲۳
در سال 2023 میلادی چین 36 میلیون تن فولاد ضدزنگ تولید کرد. صادرات این محصول از چین در سال 2023 بیش از 3 میلیون تن و واردات آن به چین حدود 2 میلیون تن بود.

به گزارش  چیلان  به نقل از جی‌ام‌کی‌سنتر، تولید فولاد ضدزنگ چین در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت و به ۳۶ میلیون تن رسید. این داده‌ها را انجمن فولاد ضدزنگ چین در زیرمجموعه انجمن تخصصی فولاد چین منتشر کرده است.

داده‌های انجمن فولاد ضدزنگ چین حاکی از آن است که صادرات فولاد ضدزنگ این کشور در سال ۲۰۲۳، ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تن برآورد شد در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲، ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تن بود. همچنین واردات این محصول به چین در سال ۲۰۲۳ دو میلیون و ۷ هزار تن و در سال ۲۰۲۲، ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تن بود.

گفتنی است ظرفیت تولید فولاد ضدزنگ چین به ۵۰ میلیون تن در سال رسیده و نرخ بهره برداری از این ظرفیت تولید ۷۰ درصد اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۱۳ میلیون تن از این ظرفیت عملیاتی می‌شود.

جی‌ام‌کی‌سنتر پیش‌تر گزارش داد که در سال ۲۰۲۲ تولید جهانی فولاد ضدزنگ ۵.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشته و به ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده بود، این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد تولید جهانی این محصول در سال ۲۰۲۲ رشد ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را تجربه کند و به ۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برسد.

در همین راستا MEPS پیش‌بینی کرده بود که تولید جهانی فولاد ضدزنگ تا سال ۲۰۲۳ میلادی به ۶۰ میلیون تن برسد و تولیدکنندگان فولاد ضدزنگ در چین و اندونزی سهم چشمگیری در این حجم از تولید داشته باشند.

در  ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ (ماه‌های ژانویه تا سپتامبر) تولید فولاد جهانی ضدزنگ حدود ۲.۵ درصد نسبت به همین بازه زمانی از سال ۲۰۲۲ افزایش داشت و به ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
شناسه مطلب : 58580
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی