همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رقم خورد؛ بیش از ۱۴هزار نفر اشتغالزایی مستقیم توسط منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
اهم عملکرد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش  چیلان ، مهمترین دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به شرح زیر است؛

۵۶ شرکت در حال احداث و نصب تجهیزات

۲۲شرکت در حال تولید و بهره برداری

بیش از۱۴ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم

جذب۹ شرکت با سرمایه گذاری ۷۶۸ میلیون دلار در سال جاری

گفتنی است که توسعه زیرساختها، ارائه خدمات پایدار، تسهیل عملیات صادرات و واردات برای جذب سرمایه گذاری مناسب ، ایجاد اشتغال و ارتقا اکو سیستم اقتصادی و صنعتی از ماموریت های مهم این مجموعه و توسعه منطقه اقتصادی- صنعتی سرآمد تا افق ۱۴۱۰با فراهم آوری زیر ساخت ها و ارائه خدمات مورد نیاز برای تولید ۳۰ میلیون تن محصولات فلزی از چشم اندازهای مهم منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به شمار می رود.

لازم به ذکر است که همزمان با چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از پروژه‌های در حال ساخت این منطقه عظیم اقتصادی بازدید کردند و روند پیشرفت این پروژه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

«محمدرضا پیرحسینلو» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در حاشیه‌ی این بازدید بیان داشت: بازدید امروز در قالب طرح بازدید ماهانه پروژه‌های در حال ساخت صورت گرفت تا وضعیت این پروژه‌های حیاتی به‌صورت میدانی و دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. وی افزود: چنین رویکردی سبب تسریع در روند پیشرفت پروژه‌ها و همچنین رفع گلوگاه‌های موجود خواهد شد و ما با حضور هم‌زمان مدیران مرتبط با پروژه می‌توانیم هم فکری و بررسی دقیق‌تری برای بهبود روند کار داشته باشیم.

پیرحسینلو همچنین به موضوع تأمین مالی این پروژه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سرجمع بودجه موردنیاز برای پیشبرد این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ و منطبق بر برنامه زمان‌بندی ۱۲ هزار میلیون ریال بوده است که تا کنون قریب به ۶۰ درصد آن محقق شده است و به دنبال تزریق بودجه بیشتر به پیمانکاران در روزهای آتی خواهیم بود .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در پایان تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بر این اساس بوده است که بتواند با جذب سرمایه‌ و هدایت آن در توسعه واحدهای معدنی و صنعتی، به‌ویژه صنایع انرژی‌بر، زمینه‌ رونق اقتصادی را در استان هرمزگان و کشور فراهم سازد و امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها بیش‌ازپیش به این هدف دست یابیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴
شناسه مطلب : 58702
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی