یک مقام وزارت صمت اعلام کرد:پایان تخصیص ارز برای واردات ورق‌های سرد و پوشش‌دار
به گزارش چیلان، مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با حضور اکثریت ۹۰ درصدی مدیران و نمایندگان کارخانجات زنجیره آهن و فولاد کشور در سطح تشکل گروه A اتاق بازرگانی برگزار شد. در پایان این مجمع، پرسش و پاسخ موثری بین حاضرین و مدیرکل دفتر معدنی وزارت صمت در خصوص چالش‌های تولیدکنندگان صورت گرفت.

به گزارش  چیلان ، امیر علیقلی زاده مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در این مجمع گفت:امسال قطعی و اعمال محدودیت برق صنایع فولادی بر اساس گزارش پیش بینی شده ما از ماه سوم سال شروع شد؛ اکنون پیش بینی آغاز قطعی‌های گاز حتی زودتر از زمان گذشته وجود دارد.

وی گفت: مجوزهای زیر ۳۰ درصد پیشرفت که تنها در مرحله زمین هستند به مرحله ابطال می‌رسند.

وی ادامه داد: از شرکت فولاد مبارکه بابت ۲۰۰ هزار تن عرضه ورق در بورس کالا سپاسگزاریم؛ آن‌هم در شرایطی که به دلیل محدودیت برق تنها با دو کوره کار می کنند.

امیر علیقلی زاده گفت: در خصوص ورق گالوانیزه، گروه کالایی این محصول به ۲۶ ارتقا پیدا کرده و شرایط عدم دریافت ارز وارداتی را پیدا کرده است. در خصوص ورق سرد و رنگی نیز مکاتبه انجام شده و دیروز در سامانه اعمال شد و گروه کالایی آن به ۲۶ افزایش پیدا کرد.

وی گفت: توصیه ما این است که تعرفه پیشنهادی را از طریق انجمن اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: دفتر صنایع معدنی بالاترین تاییدیه را در سامانه جامع تجارت دارد؛ بعضی تولیدکنندگان هنوز برنامه تولید خود را اعلام نکرده اند که از آنها می خواهیم زودتر این برنامه را ارائه کنند تا بتوانیم برای تامین نیازهای ارزی آنها اقدام کنیم…

2

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
شناسه مطلب : 61633
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی