آغاز نصب نخستین تجهیزات عظیم کارخانه آهن اسفنجی بافق
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق از ورود و نصب بزرگترین و آخرین پارت "دودکش اجکتور" پروژه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: هم اکنون پروژه کارخانه آهن اسفنجی به پیشرفت ۳۲ درصدی رسیده است.

به گزارش  چیلان ،مجتبی حمیدیان با بیان این مطلب گفت: اولین تجهیزات عظیم کارخانه آهن اسفنجی وارد شهرستان بافق شده و با حضور مسئولین شهرستان مراحل نصب بزرگترین و آخرین دودکش اجکتور پروژه آهن اسفنجی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه آهن اسفنجی نشان از عزم و تلاش جدی همکاران برای تحقق اهداف بزرگ‌ و ارتقای صنعتی منطقه دارد افزود: هم اکنون پروژه آهن اسفنجی با پیشرفت ۳۲ درصدی همراه بوده و طبق برنامه ریزی انجام شده سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی تصریح کرد: دیدگاه‌ ما در شرکت سنگ آهن مرکزی به کلنگ زنی طرح ها ختم نمی شود،بلکه باید طرح ها پیگیری شود تا به نتیحه کامل برسد. وی اضافه کرد : کار انجام نشده در شرکت سنگ آهن بسیار است؛ فقط باید بعد از اتمام یک‌طرح به طرح بعدی رجوع کرد تا به نتیجه رسید.
حمیدیان اظهار کرد: ان شاا… در مهرماه سال جاری شاهد ورود مخازن گاز پرج (Purge gas Tank) با مجموع وزن ۲۴۰ تن و بخش اول سازه های فلزی اصلی کوره خواهیم بود که این سازه ها بطور مجموع دارای وزن تقریبی ۵هزار تن است و برنامه ساخت و تحویل آن از مهر تا اسفند سال جاری هست. وی با اشاره به اینکه دودکش اجکتور شامل سازه‌ای با دو ورودی از رکوپراتور و یک ورودی از فن است که گاز حاصل از احتراق مشعل‌های واحد ریفورمر کارخانه را پس از بازیابی حرارتی وارد جو می‌کند،گفت: استفاده از دودکش‌ اجکتور برای بهبود احتراق سوخت مشعل‌های واحد ریفورمر و کاهش تأثیر عوارض گازهای گلخانه‌ای تولید شده بر محیط‌زیست و انسان است و سبب کاهش دمای گازهای تولیدی و سطح آلاینده‌های تولید شده در محیط اطراف می‌شود.
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تصریح‌کرد: ساخت دودکش اجکتور (Ejector Stack) کارخانه آهن‌اسفنجی از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در ۵ قسمت آغاز شد و هم اکنون‌ شاهد نصب آن هستیم.
حمیدیان افزود:وزن دود
کش اجکتور (Ejecto Stack) کارخانه در حدود ۹۵ تن است و ارتفاع آن به حدود ۴۵ متر می‌رسد. وی با اشاره به سرمایه گذاری های خوبی که تاکنون در شرکت سنگ آهن مرکزی انجام شده است عنوان کرد: بیش از ۴هزار میلیارد تومان نیز در معدن D۱۹ سرمایه گذاری شده است.

2

تاریخ انتشار : ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
شناسه مطلب : 62000
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی