دست پر چادرملو در مسیر توسعه
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از شرکتها موثر در اقتصاد کشور و بازار سرمایه است که همواره ثابت کرده در هر شرایط اقتصادی و در اوج تحریمها توانسته قطار در حال حرکت خود را متوقف نکند و همچنان در اقتصاد کشور و توسعه منطقه نقش آفرین باشد. دلیل این مدعا دهها طرح توسعه آن با هدف ایجاد ارزش افزوده، حفظ جایگاه سود آوری و ایجاد اشتغال در کشور است .

به گزارش  چیلان ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از شرکتها موثر در اقتصاد کشور و بازار سرمایه است که همواره ثابت کرده در هر شرایط اقتصادی و در اوج تحریمها توانسته قطار در حال حرکت خود را متوقف نکند و همچنان در اقتصاد کشور و توسعه منطقه نقش آفرین باشد. دلیل این مدعا دهها طرح توسعه آن با هدف ایجاد ارزش افزوده، حفظ جایگاه سود آوری و ایجاد اشتغال در کشور است .

بر اساس گزارشهای منتشر شده، چادرملو در سال ۱۴۰۲ موفق شده است حاشیه سود عملیاتی بیش از ۳۸ درصدی و حاشیه سود خالص ۴۲ درصدی را محقق سازد و از این حیث در میان شرکت‌های بورسی سنگ‌آهنی کشور رتبه دوم و در میان کل شرکت‌های بورسی فعال در زنجیره فولاد کشور رتبه سوم را به لحاظ حاشیه سود کسب کند،

اما مهمترین ویژگی این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در تکمیل زنجیره ارزش فولاد، سرمایه گذاری های قابل توجه در توسعه فعالیتها است، به طوریکه در مجمع عمومی سال جاری خود نوید راه اندازی و بهره برداری از ۸ پروژه اثر بخش در حوزه صنعت و معدن کشور از بین دهها طرح دردست اقدام در سال جاری را داد که تا پایان نیمه اول امسال بخشی از آن از جمله، فاز ۱ گازی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات ، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاوات اردکان، کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در بهاباد با ظرفیت اسمی ۱ میلیون تن در سال و کارخانه تولید کلاف میلگرد سرمد ابرکوه به ظرفیت ۴۵۰ هزارتن در سال به اتمام رسیده است .

میزان سرمایه گذاری این ۸ طرح بالغ بر ۲۴ همت است که زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۳ هزار نفر را فراهم می کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
شناسه مطلب : 62471
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی