تاثیر سیاست های چین بر بازار فولاد و سنگ آهن در سال ۲۰۱۷
سیاست هایی که چین برای سال 2017 در پیش گرفته عاملی بر تقویت قیمت فولاد و سنگ آهن است.

به گزارش  چیلان ، چین با جدیت سیاست کاهش ظرفیت، مقابله با آلودگی هوا و رشد مصرف از طریق توسعه فعالیت های زیربنایی را دنبال می کند و همین مسئله می تواند عاملی بر تقویت قیمت فولاد در بازارهای جهانی باشد.

چین همچنین در نظر دارد تولید فولادهای غیر استاندارد خود را که عمدتا با استفاده از قراضه تولید می شدند متوقف کند از این رو به واحدهای فولادی که چنین شرایطی دارند ۶ ماه مهلت داده تا تولید خود را به حالت استاندارد برسانند.

این سیاست ها سبب شده مصرف سنگ آهن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و سنگ آهن بیش از گذشته از نرخ های فولاد تاثیر بپذیرد.

علاوه بر این ها، وضعیت آلودگی هوای شهرهای چین در سال ۲۰۱۶ سبب تعطیلی بسیاری از واحدها شده بود و دولت چین در نظر دارد در سال جاری این قوانین سختگیرانه را در سال ۲۰۱۷ هم دنبال کند. این کشور همچنین به طور جدی کاهش ظرفیت مازاد را که از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده بود دنبال می کند.

به گزارش  چیلان ، کامودیتی در گزارشی اعلام کرده، تولید سنگ آهن در معادن چین در سال ۲۰۱۶ کاهش و به ۱.۲ میلیارد تن رسیده و انتظار می رود این افت در سال ۲۰۱۷ به ۵ درصد برسد که در این صورت شاهد ورود محموله های صادراتی زیادی به بنادر چین خواهیم بود. چون افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن غول های دنیا ازجمله ریوتینتو، بی اچ پی بیلیتون و واله و … با کاهش تولید چین برابری می کند در نتیجه می بینیم که بازار این ماده معدنی از نظر عرضه و تقاضا در سال جاری میلادی متعادل بوده و سنگ آهن امسال هم مانند سال ۲۰۱۶ تابع نوسانات قیمت فولاد است و چون سیاست های دولت چین تشویقی برای صنعت فولاد است درنتیجه می توان به رشد بهای فولاد و سنگ آهن امیدوار بود.

2

2

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳
شناسه مطلب : 10026
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی