گزارشی آماری چیلان از وضعیت تولید فولاد ایران در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۵
گزارش چیلان که از آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران استخراج شده، روند تولید فولاد خام و محصولات فولادی در 10ماهه نخست امسال را بررسی می کند که از نکات حائز اهمیت آن می توان به رشد 10 درصدی تولید فولاد خام ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد.

گزارش  چیلان  از آمار ده ماهه سال جاری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده حاکی از افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد خام ایران است و این در حالی است که میانگین رشد تولید فولاد در کشورهای دنیا حدود ۵ درصد می باشد ضمن آنکه فولادسازان ایران با حدود ۶۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش برآورد تولید فولاد خام برای سال جاری ۱۸.۴ میلیون تن می باشد که ۱۰ درصد از تولید سال ۹۴ بالاتر است. همچنین برآورد انجمن تولیدکنندگان فولاد  از ۱۸ میلیون تن محصولات فولادی اعم از تخت و طویل در سال ۹۵ حکایت دارد.

گزارش ۱۰ ماهه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیانگر یک نکته مهم دیگر نیز هست و آن اینکه تولید همه کالاها در طبقه بندی فولاد خام و محصولات فولادی در بخش خصوصی طی ده ماهه امسال نسبت به همین مدت در سال ۹۴ رشد داشته و تنها محصولی که تولید آن در بخش خصوصی روند کاهشی داشته، ورق سرد (روغنی) بوده است. عکس همین قضیه در بخش خصوصی شده وجود دارد به گونه ای که در این بخش، تولید ده ماهه همه محصولات فولادی به جز ورق های سرد و پوشش دار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش آماریبیشترین رشد تولید در میان محصولات فولادی در بازه زمانی ۱۰ ماهه همچون چند ماه اخیر مربوط به ورق گرم در بخش خصوصی با ثبت رشد ۲۹ درصدی بوده است. همچنین بیشترین کاهش تولید در آمار ده ماهه صنعت فولاد کشور متعلق به سایر محصولات فولادی (نبشی، ناودانی، سپری و غیره) در بخش خصوصی شده می باشد.

گزارش تحلیلی- آماری ۱۰ ماهه ۹۵ صنعت فولاد ایران را در شماره اسفندماه نشریه  چیلان  مطالعه بفرمایید.

1 74

2

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۴
شناسه مطلب : 10904
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی