رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:ارزش افزوده و ارزآوری ناشی از تولید فولاد با تولید دیگر محصولات قابل مقایسه نیست
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ارزش افزوده و ارزآوری ناشی از تولید فولاد با تولید دیگر محصولات قابل مقایسه نیست.

به گزارش  چیلان ،بهرام سبحانی در نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه فولاد مبارکه نه فقط بین صنایع بلکه در صنعت فولاد کشور یک استثنا است، اظهار کرد: این امر به مثابه یک شمشیر دولبه شده به گونه‌ای که از یک طرف باعث افتخار است و از طرف دیگر می‌خواهند مابقی صنایع فولادی کشور که ویژگی‌های این شرکت را ندارند، با خط‌کش فولاد مبارکه اندازه‌گیری کنند که این روند نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه صنایع کشور نه از منظر متخصصان، بلکه از منظر افکار عمومی متهم اصلی بحران آب هستند، ادامه داد: آیا این مقدار مصرف آب برای تولید یک تن فولاد به‌صرفه‌تر است یا برای تولید محصولات دیگر؟ ارزش ریالی و دلاری یک تن فولاد تولیدشده در کشور و ارزآوری آن برای کشور چقدر است؟ آیا ارزش محصولات دیگر با این محصول برابری می‌کند؟ آیا تولید محصولات دیگر صنعتی یا دامداری و کشاورزی به همین میزان اشتغال‌آفرینی می‌کند؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در خصوص محیط زیست و میزان آلایندگی صنایع، این سوال مطرح است که چرا وقتی در شهر اصفهان آلودگی وجود دارد، هوای شهر مبارکه و محل فعالیت شرکت فولاد مبارکه آلوده نیست؟ آیا کسی می‌داند که سود ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه با چه میزان سرمایه‌ محقق شده است؟ آیا این سود با میزان سرمایه‌گذاری در این شرکت مقایسه می‌شود؟ رقم سود مطلق فولاد مبارکه به دلیل وسعتی که دارد رقم بزرگی است اما سود هر سهم آن نسبت به سودهای بانکی چشم‌گیر نیست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در کشور ما اشتباه تعریف شده گفت: چراکه این صنایع از محل سود خود مالیات خود را پرداخت می‌کنند و دولت می‌تواند از محل درآمد حاصل از این مالیات برای ساخت مدرسه، بیمارستان راه‌سازی و … اقدام کند. صنایع وظیفه‌ای برای احداث نیروگاه و تامین انرژی ندارند و این کار برعهده وزارت نیرو است.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳
منبع : ایراسین
شناسه مطلب : 57792
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی