صنعت فولاد هند چشم به صادرات دوخته است
پیش بینی می گردد تقاضای فولاد هند در سال مالی جاری (آوریل 2017 تا مارس 2018) پایین باقی بماند. این درحالی است که پیش بینی می گردد در مدت مذکور ظرفیت تولید افزایش یابد که منجر به صادرات بالاتر خواهد شد.

به گزارش  چیلان ، گفته می شود چشم انداز توسعه صنعت فولاد هند باوجود اقدامات صورت گرفته دولت در برابر واردات محصولات فولادی، منفی است.

رشد تقاضای ۴.۵ درصدی و مازاد ظرفیت سبب خواهد شد شرکت های فولادی پایین تر از ظرفیت به تولید خود ادامه دهند. این موضوع سبب خواهد شد کارخانه ها جریان نقدینگی محدودی داشته باشند و به سودآوری تحت فشار تن دهند. صنایعی نظیر مسکن، لوازم خانگی و خودرو اصلی ترین حامی برای رشد تقاضای فولاد محسوب می شود.

در سال مالی قبل ۹ تا ۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید به بخش فولاد هند وارد شد و این روند امسال هم ادامه خواهد یافت و ۶ تا ۶.۵ میلیون تن دیگر نیز امسال وارد مدار تولید خواهد شد. با این وجود تنها ۷۵ درصد از ظرفیت کارخانه های فولادی استفاده می گردد از اینرو فعالان بازار معتقدند، حجم صادرات فولاد هند رو به رشد خواهد ماند.

طبق این گزارش، صادرات محصولات نهایی فولاد هندوستان در سال گذشته ۸.۲ میلیون تن بود که ۱۰۲ درصد بالاتر از سال قبل بود و پیش بینی می گردد امسال صادرات به راحتی به ۹ تا ۱۰ میلیون تن برسد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
شناسه مطلب : 12799
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی