عضو هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد و فلزات تهران در گفت و گو با چیلان خبر داد:جزئیات توافق اخیر مالیاتی آهن فروشان/ مکانیزه ترین بازار آهن در تهران تاسیس می شود
موضوع مالیات بر ارزش افزوده از جمله موضوعاتی است که اغلب فعالان صنعتی با آن مواجه اند، به عقیده محمدصادق چیت ساز، عضو هیئت مدیره اتحادیه آهن و فولاد و فلزات تهران این قانون به درستی در ایران پیاده سازی نشد و در کنار رکود عاملی بر تعطیلی واحدهای بسیاری شد. وی در مصاحبه با چیلان به توافق اخیر اتحادیه آهن و فولاد با سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و در ادامه توضیحات عضو هیئت مدیره اتحادیه اهن و فولاد در این زمینه را خواهید خواند.

محمدصادق چیت ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد و فلزات تهران در گفت و گو با  چیلان  با بیان این مطلب که چرا قانون مالیات بر ارزش افزوده که در بیش از بیست کشور جهان اجرا می شود در کشور ما به خوبی اجرا نشد؟ به توافق اخیر اتحادیه آهن و فولاد با سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا هیات مدیره اتحادیه با مدیریت جناب آقای آزاد، رییس این اتحادیه توافقی با سازمان امور مالیاتی داشته است.

وی توضیح داد: طبق این توافق از ماخذ مشمول مالیات، به میزان ۹۴ درصد از فروش را بعنوان اعتبار خرید در نظر گرفته و تنها ۶ درصد باقیمانده از فروش، مشمول ۹ درصد مالیات ارزش افزوده تا پایان سال ۹۶ خواهد شد. به عبارت دیگر آهن فروشان می بایست فقط ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از ۶ درصد کل فروش خود بپردازند.

وی افزود: این توافق هنوز مصوب نشده اما در حال نهایی شدن است.

چیت ساز در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید با نهایی شدن این مصوبه چند درصد فعالینی که از این صنف خارج شده اند دوباره به بازار آهن بازگردند؟ به ما گفت: ظرف ۴ سال گذشته از ۲۳۰۰ عضو صنف آهن و فولاد، حدود هزار و ۶۰۰ عضو به علت مشکلات رکود بازار و مالیات بر ارزش افزوده از بازار خارج شده و فعالیت خود را متوقف کرده اند.

امیدواریم با توافق اخیری که با سازمان امور مالیاتی شده، حداقل ۵۰درصد از طریق طرح بازگشایی مجددا به صنف آهن و شغل آهن فروشی بازگردند.

عضو هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد در بخش دیگری از صحبت های خود به تعطیلی بازار آهن پامنار و ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: دلیل تعطیلی این دو واحد ممنوع شدن ورود خودرو به این دو بازار و رونق گرفتن صنف و اجناس پوشاک، ساعت، طلا و جواهر و خرازی بود. به عبارت دیگر تغییر کاربری اصلی ترین تعطیلی بازار آهن پامنار و ۱۵ خرداد بود.

این فعال بازار توضیح داد: در حال حاضر دو بازار آهن، شادآباد و آهن مکان و چندین بازار آهن دیگر در سطح شهر تهران فعال هستند. امیدواریم به زودی بازار آهن جدیدی در تهران تاسیس نماییم.

عضو هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد خاطرنشان کرد: بازار جدید آهن تهران در محل جدید احداث خواهد شد و از آخرین سیستم های توزین و توزیع و دپوی آهن آلات در آن بهره گیری می شود. هرچند که تا این لحظه هنوز مکان خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: در بازار شادآباد و آهن مکان مشکل مکان تخلیه و دپوی آهن وجود داشت و همین مسئله ما را به فکر تاسیس بازاری مکانیزه جدید در تهران انداخت.

چیت ساز در خاتمه اظهار داشت: در نظر داریم بازار آهن جدید تهران از لحاظ جا و مکان، باسکول و دپوی آهن آلات در مجاورت دفاتر آهن مکانیزه، بازاری نمونه در خاورمیانه باشد.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
شناسه مطلب : 13023
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی