وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم در گفت و گو با چیلان:نقد وزیر دولت قبل بر سرمایه گذاری توتال/ قصد زمین گیر کردن صنعت ایران را داشتند / حتی کلاه های ایمنی پارس جنوبی هم از طریق واردات انجام می شد/ قرارگاه خاتم الانبیاء جای خالی توتال را پر کرد
در دولت گذشته با سپرده شدن پروژه های پارس جنوبی به قرارگاه خاتم الانبیاء صنایع داخلی کشور تجهیز شدند و فازهای پارس جنوبی با سرعت خوبی پیشرفت کردند.

دکتر سید شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم و دهم در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با خبرنگار  چیلان  در خصوص سرمایه گذاری های اخیر شرکت توتال در حوزه پارس جنوبی اظهار داشت: در دولت قبل از ظرفیت های ملی و داخلی بیشتر استفاده می شد.

وی اظهار داشت: ساختار سرمایه گذاری در منطقه پارس جنوبی از طریق غربی ها مثل همین توتال فرانسه صورت گرفته است. جالب است بدانید که حتی کلاه های ایمنی پارس جنوبی هم از طریق واردات انجام می شد. به خاطر همین ساختار سرمایه گذاری غربی بود که آنها وسوسه شدند ایران را به قصد زمین گیر کردن اقتصاد و صنعت ما تحریم و ترک کنند.

وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم تصریح کرد: ولی در دولت گذشته با سپرده شدن این پروژه ها به قرارگاه خاتم الانبیاء صنایع داخلی کشور تجهیز شدند و فازهای پارس جنوبی با سرعت خوبی پیشرفت کرد. صنایعی که آنها حس می کردند با ترک ایران دچار بحران می شود با استفاده از ظرفیت های داخلی و راهبری قرارگاه خاتم الانبیاء و بکارگیری بخش های صنعتی، تکنولوژیکی و پژوهشی رونق گرفت و نیازهای کشور در آن برهه برطرف شد.

حسینی در خصوص گفته های بیژن زنگنه وزیر نفت که گفته بود کارهای ارزشمند شرایط تحریم هم گران و هم با تاخیر زیاد انجام شد، به خبرنگار  چیلان  گفت: من این حرف را قبول ندارم و باید آمار و اسناد آنرا ارائه کنند. وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم توضیح داد: ممکن است بخش هایی گرانتر تمام شده باشد اما بخش هایی هم قطعا ارزان تر تمام شده است ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که سرعت پروژه ها در آن دوره بالاتر رفته بود و سرریز آن برای اقتصاد ملی بیشتر بود.

این گفت و گو را در شماره جدید  چیلان  (نشریه انجمن تولیدگنندگان فولاد ایران) بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
شناسه مطلب : 13430
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی