مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت: هیچ‌گاه روند تولید و توسعه را به تحریم‌ها گره نزدیم
مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت گفت: فولاد مبارکه در سال‌های اخیر هیچ‌گاه روند تولید و توسعه را به تحریم‌ها گره نزده و با مدیریت مؤثر، تحریم را به فرصتی برای تقویت توان داخلی تبدیل کرده، خود را با شرایط تحریم وفق داده و محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کرده است.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت که ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) و تبریک اعیاد ماه مبارک رجب به ویژه عید مبعث با تأکید بر اهمیت توجه به مأموریت یکایک اعضای خانواده بزرگ فولاد مبارکه اظهار کرد: در آستانه سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) باید به این نکته توجه کرد که رسالت هر یک از ما در این عالم چیست و برای چه مأموریتی خلق شده‌ایم؛ در حقیقت هر فردی باید بداند که با هدف مشخصی در این عالم مبعوث شده است.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ادامه جریان بعثت و نهضت انبیاء به خصوص پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است، افزود: هر انسانی دارای ویژگی‌ها و مأموریت‌های منحصر به فردی است و برای مأموریتی در این عالم برانگیخته شده است؛ برخی متوجه فلسفه خلقت خود هستند و برخی با غفلت از کنار این موضوع می‌گذرند.

روند رشد و تعالی، روندی بی‌پایان است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که هر انسانی باید بتواند مأموریت خود را پیدا کرده و در جایگاه خود آن مأموریت را انجام دهد، خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها دارای مأموریتی هستند و ما در شرکت فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی، مأموریت بزرگی داریم؛ رسالت امروز فولاد مبارکه تحقق رشد و توسعه کشور است و بر این اساس، یکایک مدیران و کارکنان این مجموعه نیز مأموریت‌ دارند تا با حرکت در این مسیر، در راستای رشد و توسعه کشور گام بردارند.

 

طیب‌نیا با اشاره به موفقیت اخیر شرکت فولاد مبارکه در کسب تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی عنوان داشت: این جایزه به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که روند رشد و تعالی تثبیت‌شده‌ای داشته باشند و از این جهت ارزشمند است اما همه ما باید به این موضوع واقف باشیم که مسیر رشد و تعالی، روندی بی‌پایان است و گام‌های بلندی در این مسیر پیش روی ماست.

تحقق دستاوردهای فولاد مبارکه علی‌رغم وجود محدودیت‌ها

وی با بیان این که میزان ارزش آفرینی و تولید فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم کمبودها، رضایت‌بخش بود و دستاوردهای قابل توجهی در این شرکت رقم خورد، اضافه کرد: در سال جاری تا حد زیادی به اهداف خود در بخش تولید رسیده ایم که همگی حاصل تلاش‌ها و زحمات تک‌تک کارکنان و شرکای کسب و کار ما بوده و خوشبختانه از نظر میزان دست‌یابی به اهداف سود و درآمد نیز توانستیم رضایت سهامداران پرشمار شرکت را جلب کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی نحوه مقابله با محدودیت‌های انرژی و حفظ میزان تولید در سال آینده اظهار داشت: برای تولید در سال ۱۴۰۱ باید با عنایت به تجربه محدودیت‌های بسیار زیاد انرژی در سال جاری به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آسیب‌های ناشی از کمبود برق و گاز نسبت به سال ۱۴۰۰ به مراتب کمتر شود؛ ناگفته نماند که فولاد مبارکه در سالی که گذشت، با استفاده از تدابیر و تصمیماتی که اتخاذ شد، حتی در مقاطعی که با کمبود شدید انرژی مواجه بود، در تولید محصولات نهایی خود دستاوردهای خوبی را رقم زد و با استفاده بهینه از توقف‌های حادث‌شده، توانست تعمیرات اساسی، بهینه‌سازی، نوسازی و اقدامات اصلاحی ارزشمندی را در خطوط تولید انجام دهد.

هیچ‌گاه روند تولید و توسعه را به تحریم‌ها گره نزدیم

وی تصریح کرد: سال آینده برای فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که همواره درصدد پیشتاز بودن است، سال مهمی خواهد بود چراکه ما می‌خواهیم اثبات کنیم که همیشه در مسیر تعالی هستیم؛ بنگاه‌های اقتصادی هوشمند، در هر شرایطی که باشند، می‌توانند از فرصت‌های خود بهترین استفاده را ببرند.

طیب‌نیا با تأکید بر عدم گره زدن روند تولید و وضعیت اقتصاد کشور به تحریم‌ها و نتیجه مذاکرات بیان داشت: فولاد مبارکه هیچ‌گاه روند تولید و توسعه را به تحریم‌ها گره نزده و با مدیریت مؤثر، تحریم را فرصتی برای تقویت توان تولیدکنندگان داخلی کرده چراکه باید از این دستاوردها مراقبت کرد.

اجرای پروژه‌های توسعه با اولویت ارتقای بهره وری، کیفیت و عملکرد زیست‌محیطی

وی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تنظیم بازار و حمایت از صنایع پایین‌دستی تأکید کرد: سیاست‌گذاری‌ فولاد مبارکه برای سال آینده تمرکز بر حفظ سودآوری شرکت از طریق افزایش میزان فروش و تحویل محصولات با ارزش افزوده بالاتر و سرمایه‌گذاری‌های مولد است تا از این طریق تأثیرات احتمالی ناشی از محدودیت‌ها را جبران کند؛ از سوی دیگر ضروری است تا با مدیریت مؤثر در خرید و سایر فعالیت‌ها، در مسیر ارتقای بهره‌وری، منابع و پایداری سودآوری قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت توسعه‌محور بودن و درنظر داشتن محدودیت منابع ادامه داد: اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها در فولاد مبارکه از اهمیت بسیاری برخوردار است و پروژه‌هایی که منجر به افزایش بهره‌وری، کیفیت و ارتقای عملکرد زیست‌محیطی می‌شوند، برای ما در اولویت اول قرار خواهند داشت.

ضرورت تداوم بومی‌سازی در راستای اعتقاد به توانمندی‌های داخلی

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات تخصصی میان کلیه مدیران بهره‌برداری، خرید و توسعه فولاد مبارکه به صورت هفتگی گفت: شرکت همواره در حوزه بومی‌سازی جدیت داشته و این مهم را تداوم بخشیده است؛ تحقق بومی‌سازی نه به دلیل وجود شرایط تحریمی، بلکه باید به دلیل اعتقاد به توانمندی‌های داخلی ادامه پیدا کند.

طیب‌نیا با بیان این که بومی‌سازی در فولاد مبارکه علاوه بر منافع ملی، منافع سازمانی بسیاری را نیز برای این شرکت در پی خواهد داشت، افزود: تک‌تک مدیران فولاد مبارکه باید به بومی‌سازی اعتقاد داشته باشند و راهکارهای مناسبی برای حمایت از متخصصان توانمند داخلی اتخاذ گردد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان ضمن تقدیر از سرمایه‌های انسانی این شرکت، پیمانکاران و کلیه شرکای کسب و کار که با روحیه جهادی و مشارکت و همدلی، تحقق اهداف بلند شرکت را میسر کردند، نظارت، هدایت و مدیریت فعالیت‌های پیمانکاری را از وظایف دستگاه‌های نظارت دانست و در خصوص توجه به سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه و شرکت‌های پیمانکاری، توصیه‌های لازم را به مدیران شرکت ارائه کرد.

2

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶
شناسه مطلب : 41284
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی