عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد:واحدهای پراکنده فولادی اقتصادی نیست
در سند چشم انداز صنعت فولاد باید به این نکته توجه داشت که واحدهای پراکنده فولادی کاربردی نیستند و دیر یا زود از گردونه تولید خارج می شوند.

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به نوع سرمایه گذاری ها در صنعت فولاد کشور گفت: اگر فولاد مبارکه در دو سال گذشته که سخت ترین شرایط فولاد در دنیا بود و به صورت تقریبی تولیدکنندگان بزرگ با چالش جدی مواجه شدند، توانست از این پیچ عبور کند به این خاطر بود که کل فرآیند تولید فولاد را در مجموعه خود داشت و پراکندگی در مراحل وجود نداشت. بنابراین برای دستیابی به تولید در سندچشم انداز باید به این نکته توجه شود که واحدهای پراکنده کاربردی نیستند و دیر یا زود از گردونه تولید خارج می شوند و ظرفیت‌های بزرگ لازم است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در ادامه اظهار داشت: یکی از شاخصه های کمی برای تشخیص توسعه یافتگی جوامع، اندازه گیری مصرف فولاد آنان است. برای تولید یک میلیون تن فولاد، اکتشاف در معدن، استخراج و فرآوری انجام می‌شود و در ادامه این زنجیره، مواد استخراج شده تبدیل به فولاد شده و در همه صنایع ازجمله خودروسازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، صنایع مواد غذایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبحانی با اشاره به مزیت‌های کسب بازارهای صادراتی در همه بخش‌های صنعتی کشور اظهار کرد: اگرچه فولاد مبارکه به دلیل تأمین حداکثری بازار داخل در سال ۹۵ صادرات خود را نسبت به سال ۹۴ کاهش داد، اما این مهم است که نیمی از صادرات فولاد مبارکه به دلیل کیفیت بالای محصولات شرکت به اتحادیه اروپا که خود بزرگترین تولیدکننده فولاد است، انجام شده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خاتمه تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال می‌خواهیم، معدن و صنایع معدنی جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی است.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲
شناسه مطلب : 13785
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی