گزارش چیلان از مجامع فولادی ها:فولاد هرمزگان امسال سودی در بین سهامداران خود تقسیم نکرد/ تامین صددرصدی گندله از منابع داخلی دستاورد شرکت در سال قبل بود
در شماره 74 نشریه چیلان، گزارشی از مجامع سال 96 شرکت های فولادی به چاپ رسیده است که بخشی از آن مربوط به مجمع عمومی شرکت فولاد هرمزگان جنوب در زیر آمده است:

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب با نماد “هرمز” منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵، در تاریخ ۲۱ تیر ماه در هتل هرمز بندرعباس با حضور ۹۸ درصدی سهامدارن برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا مهندس فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان عملکرد شرکت را قرائت و به استحضار حاضرین در مجمع رساند.

وی مهم‌ترین دستاوردهای فولاد هرمزگان در سال ۹۵ را تشریح کرد و افزود: تولید گریدهای ورق خودروو مخازن تحت فشار، راه‌اندازی سامانه پساب صنعتی ریخته‌گری، ارتقای کیفیت و کاهش ضایعات آهک، ثبت ۵ رکورد تولیدماهانه اسلب، ثبت یک رکورد تولید ماهانه آهن اسفنجی، کاهش متوسط زمانTAP TO TAP، افزایش متوسط تولید اسلب مطابق با سفارش، افزایش متوسط عملکرد ریخته‌گری، کاهش میزان نسوز، کاهش زمان توقف‌های اضطراری، کاهش مصرف الکترود، ارتقای ضریب ایمنی، افزایش (PM )ها، بازیافت و استفاده دوباره از ضایعات نرمه و آهن اسفنجی سوخته و نصب و راه‌اندازی سامانه پایش لحظه‌ای غبار از جمله فعالیت‌های شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته است.

ارزانی در ادامه با اشاره به حوزه تامین مجتمع فولاد هرمزگان افزود: تامین صددرصدی گندله از منابع داخلی و حذف وابستگی به مبادی خارجی و صرفه‌جویی ارزی ۸ میلیون دلاری از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه تامین مواد اولیه شرکت و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان، کسب مقام برتر کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار استان، کسب مقام دوم مسئول ایمنی برتر اداره کار و کسب مقام نخست مسابقات فوتسال لیگ شرکت از سوی تیم آتش‌نشانی را از افتخارات دیگر مجتمع فولاد هرمزگان عنوان کرد. ارزانی با تشریح جایگاه مجتمع فولاد هرمزگان در صنعت فولاد کشور گفت: این مجتمع با توجه به ظرفیت‌های موجود توانسته است ۷.۹ درصد تولید فولاد کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: میزان اسلب تولید شده سال گذشته در این مجتمع یک میلیون و ۱۶۳هزار و ۵۸ تن، آهن‌اسفنجی یک میلیون و ۲۸۳ هزارو ۳۷۰ تن، آهک ۷۹ هزار و ۴۱۱ تن و بریکت انواع محصولات تولید شده در سال ۹۵ مجتمع فولاد هرمزگان ۷۸ هزار و ۸۰۴ تن است.

ارزانی در ادامه به میزان فروش محصولات تولیدی مجتمع فولاد هرمزگان در سال ۹۵ هم اشاره کرد و افزود: در سال قبل تختال به میزان یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۴۴۲ تن، آهن‌اسفنجی به میزان ۴ هزار و ۹۹۱ تن و ۱۱ هزار و ۵۳۶ تن در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسید.

در خاتمه مجمع عمومی شرکت فولاد هرمزگان نیز درخصوص تقسیم سود در بین سهامدارن و انتخاب اعضای هیئت مدیره برای ۲ سال آینده تصمیم گیری شد که بر این اساس سود نقدی برای سال مالی ۹۵ در بین سهامدارن تقسیم نشد و اعضای هیئت مدیره نیز نظیر دوره قبل یعنی شرکت فولاد مبارکه، سرمایه گذاری توکا فولاد، مهندسی مهرجی، فولاد متیل و فولاد سنگ مبارکه انتخاب شدند.

مواردی که در فوق به آن اشاره شد، خلاصه ای از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان بود که گزارش تفصیلی آن در   چیلان   ۷۴ منتشر شده است.

به منظور اشتراک نشریه   چیلان   با شماره های ۴ – ۸۸۵۵۱۷۰۱ تماس حاصل نمایید.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
شناسه مطلب : 13961
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی