بهای بیلت در ترکیه افزایشی است
فعالیت های تجاری در بازار بیلت ترکیه در این هفته کاهشی و کند بود زیرا تعطیلات به تازگی به پایان رسیده است.

ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، درحاالی که خریداران پیشرفت هایی را بعد از تعطیلات شاهد هستند، قیمت های بیلت در کشورهای CIS و ترکیه در نیمه سوم سال ۲۰۱۷ افزایشی بود.

انتظار می رود بازار قراضه و میلگرد نیز در هفته های آتی دوباره حرکت کند و صعودی گردد. بیلت وارداتی در ترکیه در هفته های اخیر ۵ تا ۱۰ دلار در هر تن افزایش یافته و به ۵۳۰ دلار در هر تن به صورت تحویل در ماه اکتبر و در بنادر ترکیه رسیده است.

کارخانه های فولادی کشورهای CIS تمایلی به ارائه پیشنهادات فروش ندارند و قیمت های ۵۲۰ دلار فوب بنادر این کشورها برای هر تن بیلت شنیده می شود. البته در این بین هستند خریدارنی از ترکیه که قیمت های ۵۳۵ تا ۵۴۰ دلار در هر تن در بنادر ترکیه را پیشنهاد می دهند و این قیمت ها بر مبنای میلگرد تعیین و ارائه می شود.

برای نخستین بار است که برای خرید بیلت نیاز به بررسی بهبود در سمت میلگرد و همچنین روند شفاف تجارت قراضه است.

انتظار می رود ترکه تمایل زیادی نسبت به واردات بیلت نشان دهد اما طبق گفته فعالان بازار، بهای ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار در هر تن برای تحویل در بنادر ترکیه بالاترین نرخی است که کارخانه ها با توجه به سطح قیمتی فعلی میلگرد با آن موافق هستند.

نکته قابل توجه این است که برخی تمایلات به واردات بیلت از اتحادیه اروپا از سوی ترکیه ای ها وجود دارد اما تجار گزارش هایی از مشکلات در تخصیص تناژهای مورد نظر مطرح می کنند.

بیلت در بازار داخلی ترکیه به ۵۲۰ دلار در هر تن درب کارخانه های تولیدکننده رسیده و ممکن است در آینده به ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار در هر تن برسد.

انتظار می رود با افزایش قیمت در بازار بیلت داخلی ترکیه، میلگرد و مقاطع طویل در هفته های آتی در قیمت های بالاتری به بازار عرضه شود.

روند افزایشی قیمت بیلت سبب شده، کارخانه های ترکیه ای تقاضاهای زیادی برای صادرات بیلت بیشتر از کشورهای آفریقایی (مصر، تونس، لیب و الجزایر) و آسیایی (اندونزی و فیلیپین) و حتی کلمبیا داشته باشند.

مصری ها قیمت ۵۳۰ دلار در هر تن و اندونزی قیمت ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار در هر تن را برای تحویل در بنادر خود پیشنهاد می دهند.

برخی تامین کنندگان نیز قیمت های ۵۳۵ تا ۵۴۰ دلار در هر تن را در بنادر ترکیه پیشنهاد می دهند و بسیاری از فعالان بازار معتقدند امروز قیمت به کمتر از ۵۳۰ دلار در هر تن در ترکیه نرسد.

اگر قیمت بیلت کشورهای CIS در مقاصد خود به ۵۲۰ دلار در هر تن فوب بنادر این کشورها برسد ترکیه می تواند به جای میلگرد به صادراتی بیلت تمرکز کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
شناسه مطلب : 14424
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی