برنامه هند برای تولید فولاد از قراضه
هند در نظر دارد برای صرفه جویی در مصرف سنگ آهن، از قراضه در فولادسازی های خود استفاده نماید.

به گزارش  چیلان ، چودهاری بیرندر سینگ، وزیر فولاد هندوستان، می گوید دولت این کشور به کارخانه های تولید فولاد پیشنهاد داده که از قراضه به عنوان ماده اولیه استفاده کنند و این اقدام می تواند منجر به ۶۵ درصد صرفه جویی در مصرف سنگ آهن شود.

دولت هندوستان با اعلام خبر تشویق واحدهای تولید فولاد به مصرف قراضه، درصدد راه اندازی واحدهای تولیدی جدیدی است که عمده تولیدشان بر پایه مصرف قراضه خواهد بود و قرار است که این واحدها در بخش شمالی و غربی هندوستان استقرار یابند. سینگ اضافه کرد که تهیه این برنامه، برای مشارکت هندوستان در کنوانسیون بازیافت جهانی در سال ۲۰۱۷ است.

دولت هند انتظار دارد در سال های آتی ۴۴ درصد از کل قراضه موجود در هند برای تولید فولاد در نقاط مختلف جامو و کشمیر، پنجاب، هاریانا و دهلی مصرف شود. علاوه بر این، ۶۷ درصد از ضایعات انباشت شده در سواحل غربی می تواند به عنوان مواد اولیه برای تولید فولاد استفاده شود.

سینگ خاطر نشان کرد که اقدام دولت جهت بازیافت مواد زائد برای اهداف تولیدی، موجب صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف سنگ آهن که ماده اولیه اصلی برای تولید پولاد هند است، خواهد شد.

وی گفت که دولت، رویکرد جامعی را در پیش می گیرد که در آن صنعت بازیافت می تواند برای دستیابی به هدف تولید با ارائه مواد خام برای بخش فولاد کمک کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که قانون جدیدی برای ممنوعیت استفاده از ناوگان حمل و نقل دیزلی با عمر بیش از  ۱۵ سال در هند در دست اقدام است که پیش بینی می شود در نشست زمستان پارلمان تصویب خواهد شد.

بر اساس برآوردهای وزارت صنایع فولاد، پس از تصویب این قانون، بازار قراضه با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد چرا که این امر موجب افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت قراضه فلزی خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
منبع : گروه ترجمه پولاد آذرماهان
شناسه مطلب : 14836
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی