اختصاصی چیلانهمسایه غربی، بزرگ‌ترین متقاضی قراضه جهان است / معرفی هفت واردکننده بزرگ قراضه
ترکیه با فاصله زیاد از دیگر کشورهای جهان در نیمه اول سال جاری بیش از 9.5 میلیون تن قراضه وارد کرد.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌رادار، ترکیه در نیم سال نخست سال جاری میلادی نیز با اختلاف از دیگر کشورها همچنان رتبه نخست واردات قراضه جهان را به خود اختصاص داد. این کشور در بازه زمانی یادشده ۹ میلیون و ۶۱۰ هزار تن قراضه وارد کرد.

پس از ترکیه رتبه دوم واردات قراضه دنیا در اختیار هند است، این کشور در شش ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تن قراضه وارد کرد.  چیلان  در گزارشی که ۹ مرداد سال جاری از واردات قراضه هند در نیمه نخست امسال منتشر کرده بود نیز با اشاره به حجم واردات قراضه هند از افزایش ۱۵۸ درصدی قراضه به این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت.

در رتبه سوم واردات قراضه جهان نیز امریکا با حجم واردات ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن قرار دارد. گفتنی است هر چند امریکا در نیم‌سال نخست امسال سومین واردکننده بزرگ قراضه جهان بود، در همین بازه زمانی یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن قراضه به هند صادر کرده و حجم صادرات آن به هند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴۹ درصد افزایش داشت. به عبارت دیگر در نیم سال نخست سال جاری میلادی امریکا بزرگ‌ترین صادرکننده قراضه به هند بوده است.

اینفوگرافی هفت واردکننده بزرگ قراضه جهان را معرفی می کند و حاکی از آن است که پس از سه کشور یادشده کره جنوبی، ویتنام، تایوان و بنگلادش رتبه‌های چهار تا هفت واردات قراضه جهان را در نیم‌سال اول ۲۰۲۳ میلادی داشتند، حجم واردات این کشورها به ترتیب ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تن، یک میلیون و ۸۲۰ هزار تن، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن و یک میلیون و ۸۰ هزار تن بود.

لوگو 26

 

2

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 53385
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی