رصد چیلان از تحولات منطقه‌ای فولاد و صنایع معدنیلغو ممنوعیت صادرات قراضه از امارات / عوارض صادراتی چقدر شد؟
امارات ممنوعیت صادرات قراضه از این کشور را لغو و بر صادرات این کالا عوارض 109 دلاری وضع کرد.

به گزارش  چیلان  به نقل از جی‌ام‌کی‌سنتر، دولت امارات متحده عربی از لغو ممنوعیت صادرات قراضه آهن و دیگر ضایعات صنعتی خبر داده و بر صادرات این کالا از امارات عوارض گمرکی وضع کرده است. بر این اساس بر صادرات قراضه‌های تحت کدهای ۷۲۰۴۵۰، ۷۲۰۴۴۹، ۷۲۰۴۴۱، ۷۲۰۴۳۰، ۷۲۰۴۲۹، ۷۲۰۴۲۱ و ۷۲۰۴۱۰ عوارض ۴۰۰ درهمی (۱۰۹ دلاری) در هر تن تعیین شده است.

پیش بینی می‌شود پس از اینکه ممنوعیت بر صادرات قراضه برداشته شود، تامین‌کنندگان اماراتی تجارت با خاورمیانه و شمال افریقا را افزایش دهند، این در حالی است که پیش از این تجارت آنها تنها به بازارهای داخلی محدود می‌شد.

با این حال خریداران بر این باورند که صادرکنندگان اماراتی برای اینکه در بازارهای جهانی قدرت رقابت داشته باشند، مجبور خواهند بود پرداخت هزینه عوارض گمرکی را خود متقبل شوند و در غیر این صورت نمی‌توانند پیشنهادات جذابی برای مشتریان داشته باشند.

لغو ممنوعیت صادرات قراضه همچنین می‌تواند مشکلاتی برای واحدهای ذوب کوچک‌مقیاس داخل امارات ایجاد کند و آنها در تامین قراضه به زحمت بیندازد.

خبر وضع تعرفه های صادراتی ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در رسانه‌های رسمی منتشر و ۳۰ روز پس از این تاریخ اجرا شد.

در اکتبر ۲۰۲۳ امارات متحده عربی ممنوعیت صادرات قراضه از این کشور را به مدت سه ماه و تا ۱۹ دسامبر تمدید کرد.

محدودیت‌های صادرات قراضه از امارات برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۲۰ و برای یک دوره چهار ماهه وضع شد و سپس برای تامین مواد خام موردنیاز کارخانه‌های داخلی تمدید شد، با این حال وجود اما صادرات قراضه از امارات به پاکستان، بنگلادش  و هند همچنان ادامه داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۷
شناسه مطلب : 58249
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی