چیلان بررسی کرد:خرید سهام فولاد اکسین توسط فولاد مبارکه به کجا رسید؟
دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با چیلان درخصوص خرید فولاد اکسین خوزستان گفت: این خبر به تازگی مورد پیگیری رسانه ها و فعالان صنعت فولاد قرار گرفته اما فولاد مبارکه از مدت ها پیش بررسی ها و مذاکرات خود در این باره را شروع کرده که البته هنوز هم در حال رایزنی برای نهایی کردن موضوع هستیم.

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با  چیلان  درخصوص خرید فولاد اکسین خوزستان گفت: این خبر به تازگی مورد پیگیری رسانه ها و فعالان صنعت فولاد قرار گرفته اما فولاد مبارکه از مدت ها پیش بررسی ها و مذاکرات خود در این باره را شروع کرده که البته هنوز هم در حال رایزنی برای نهایی کردن موضوع هستیم.
دکتر سبحانی اضافه کرد: فولاد اکسین خوزستان درحال حاضر به دلیل نداشتن واحد فولادسازی بایستی مواد اولیه خود را از فولاد مبارکه تامین نماید یا از فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان اسلب خریداری کند. از این رو بحث هایی در خصوص ورود فولاد مبارکه به این کارخانه مطرح شد و ما هم در حال انجام مطالعات فنی و اقتصادی خرید سهام اکسین در راستای تکمیل زنجیره ارزش در فولاد هستیم که البته این بررسی ها و مذاکرات هنوز ادامه دارد و نهایی نشده است.
گفتنی است فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده ورق های عریض فولادی با ظرفیت یک میلیون تن در سال است که از توانایی تولید گریدهای ویژه ورق های API مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار بوده و به واسطه تاکید رهبری و رئیس جمهور بر واگذاری سهام دولت و سازمان های تابعه در بنگاه های اقتصادی، قرار است سهام مدیریتی این شرکت از سوی صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شود. بر همین اساس رقابت سختی بین دو غول فولادی ایران یعنی فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان برای تصاحب این سهام درگرفته است.
خرید فولاد اکسین توسط هر یک از شرکت های فولاد مبارکه یا فولاد خوزستان امتیازات مهمی برای آن به ارمغان خواهد آورد که از آن جمله می توان به خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و رسیدن به سود دهی و همچنین صادر شدن مجوز احداث کارخانه فولاد سازی پس از سال ها انتظار اشاره کرد. فولاد اکسین در وندور لیست وزارت نفت جهت تهیه مواد اولیه ساخت لوله های ترش نیز قرار دارد که تعیین تکلیف سهام مدیریتی آن می تواند به افزایش فروش و توسعه صادرات این شرکت بینجامد. این اتفاقات خوب، علاوه بر تضمین سودآوری فولاد اکسین، بر رشد سود شرکت خریدار و افزایش قیمت سهام آن هم تاثیر شایانی خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۷
شناسه مطلب : 15622
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی