افزایش تقاضا برای تولیدکنندگان داخلی فولاد پاکستان
کارخانه فولاد Dost، تولیدکننده محصولات طویل پاکستان در نظر دارد امسال تولید میلگرد را با توجه به افزایش تقاضا برای فولادهای ساختمانی در این کشور آغاز نماید.

به گزارش  چیلان ، طرح شرکت فولاد Dost برای راه اندازی خط تولید میلگرد با پیش بینی های خوش بینانه مصرف فولاد در پاکستان به دلیل پروژه های زیربنایی و تقاضا در بخش املاک و مستغلات پشتیبانی می شود.

کارخانه فولاد Dost تولید میلگرد را در واحد نورد خود به ظرفیت اسمی ۳۵۰ هزار تن در سال تا پایان دسامبر شروع می کند زیرا این شرکت توانسته مشکلات اتصال به شبکه برق را حل نماید. در حال حاضر شرکت امکان تست گرم را در تجهیزات در حال تکمیل کارخانه آغاز کرده است. سایز محصولات تولید شده میلگرد ۸ تا ۴۰ میلیمتر و طول ۶، ۱۲ و ۱۶ متر است.

براساس اطلاعات رسیده مبنی بر افزایش مصرف فولاد در سه سال گذشته، انتظار می رود میانگین رشد سالانه تقاضای فولاد در سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۵ درصد باشد. برآورد می گردد کشور پاکستان تا سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲ میلیون تن فولاد نیاز داشته باشد. با توجه به اینکه ۱۲ درصد تقاضا در حال حاضر توسط واردات پوشش داده می شود، در نتیجه تولیدکنندگان داخلی فضای کافی برای گسترش و توسعه فعالیت های خود ندارند. پیش بینی می شود ظرفیت کل میلگرد پاکستان در سال ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیون تن افزایش یابد و در سال ۲۰۱۹ نیز ۱.۴ میلیون تن به آن اضافه شود که با راه اندازی این طرح ها به تولیدکنندگان داخلی کمک خواهد شد تا بتوانند سهمی در تامین فولاد مورد نیاز ساخت و ساز ایفا کنند.

لازم به ذکر است به دلیل نبود ظرفیت کافی تولید فولاد در این کشور، شرکت فولاد Dost مجبور به خرید بیلت برای تامین خوراک میلگرد مورد نیاز خود است. با توجه به تعرفه ۲۴ درصدی بر روی واردات بیلت چین، ایران محتمل ترین گزینه برای تامین شمش است که همکاری خوبی تاکنون با پاکستان داشته است. البته تامین کنندگان CIS نیز می توانند منافع بالقوه ای در این بازار داشته باشند.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
شناسه مطلب : 15823
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی