مهندس احمدی در گفت و گو با چیلان:آستانه تحمل صنعت فولاد کم شده است
در فضای موجود حاکم بر صنعت فولاد و با توجه به افزایش بهای تمام شده در پس رشد قیمت مواد اولیه، اگر می خواهیم شاهد تعطیلی واحدهای فولادی نباشیم باید از اعمال شوک های ناگهانی به صنعت جلوگیری کنیم.

سید حسین احمدی، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه آستانه تحمل صنعت فولاد با توجه به چالش ها و مشکلاتی که وجود دارد سنگین شده به خبرنگار  چیلان  اظهار داشت: با وجود مشکلات موجود، صنعت فولاد به یک پایداری نسبی در زمینه صادرات رسیده و تاحدودی بهبود در آن حاصل شده است اما باید تلاش کرد شوک جدیدی به این صنعت وارد نشود.

وی گفت: برخی مباحث و نگرانی های مطرح شده در صنعت فولاد که از سوی بعضی تولیدکنندگان عنوان می گردد، نوعی خودزنی در این صنعت به شمار می آید چراکه این صنعت مشکلی در تامین خوراک واحدهای موجود در زنجیره به ویژه نوردکاران ندارد.

احمدی افزود: شاهد هستیم که در حوزه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد نظیر الکترود اتفاقاتی رخ داده و سبب شده سهم الکترود در قیمت تمام شده تولید فولاد با رشد ۱۰ برابری همراه بوده و به بیش از ۲۰ درصد برسد. این مسئله بهای تمام شده فولاد را به شدت افزایش داده است.

مدیرعامل فولاد خراسان ادامه داد: به نظر می رسد مسئله الکترود یکی از چالش های صنعت فولاد نه در ایران بلکه در کل دنیا باشد. اگر این مسئله استمرار پیدا کند باید شاهد تعطیلی ظرفیت های تولیدی فولاد خام دنیا باشیم و در نتیجه با روند کاهشی تولید فولاد در دنیا مواجه خواهیم شد. بنابراین انتظار می رود در فضای موجود که احتمال می رود یک یا دو سال دیگر به طول انجامد تا به یک پایداری نسبی برسد برای آنکه شاهد تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولید فولاد در ایران نباشیم، باید همه شامل دولت، انجمن و تولیدکننده به مدیریت تولید به نحوی کمک کنند تا بار اضافه بر دوش این بخش از اقتصاد تحمیل نشود چون ظرفیت های خوبی در صنعت فولاد ایجاد و به ثمر رسیده است و باید این روند مثبت ادامه دار باشد.

2

تاریخ انتشار : ۵ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
شناسه مطلب : 15835
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی