مهندس حسینی، مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد؛تبعات محدودیت های انرژی بر صنعت فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، صنعت فولاد را یکی از صنایع راهبردی برشمرد و گفت: صنعت فولاد با نگاهی ویژه و به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و مادر کشور در دهه های گذشته پایه گذاری شده و در برنامه های توسعه ای کشور نیز بر توسعه این صنعت به دلیل مزیت های نسبی که داشته توجه ویژه ای شده است.

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، صنعت فولاد را یکی از صنایع راهبردی برشمرد و گفت: صنعت فولاد با نگاهی ویژه و به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و مادر کشور در دهه های گذشته پایه گذاری شده و در برنامه های توسعه ای کشور نیز بر توسعه این صنعت به دلیل مزیت های نسبی که داشته توجه ویژه ای شده است.

 سیدعباس حسینی تصریح کرد: متاسفانه در دو سال اخیر این صنعت با محدودیت هایی در تامین انرژی مواجه شده که این موضوع برنامه های بلند مدت واحدها را با مشکل مواجه کرده و حتی اجرای طرح های توسعه ای را با تردید مواجه کرده است.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که این صنعت بر اساس مزیت هایی که در حوزه انرژی وجود داشته بوجود آمده است و از بین رفتن این مزیت ها هزینه هایی را به صنعت فولاد تحمیل می کند که این افزایش هزینه ها باعث می شود تا ما نتوانیم در سطح جهانی رقابت کرده و بازار را به رقبا واگذار کنیم.

حسینی اظهار داشت: محدودیت در عرضه گاز و برق باعث شده تا ۵ ماه از سال را نتوانیم تولید متناسب با برنامه ها داشته باشیم واین موضوع برنامه ریزی ما و سایر شرکت های فولادی را تحت شعاع قرار داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تصریح کرد: این شرکت در ۷ کیلومتری بندر شهید رجایی واقع شده و دسترسی به آبهای آزاد، مزیت صادراتی را برای ما ایجاد می کند؛ ولی صادرات مسلتزم برنامه ریزی بلند مدت است و یکباره و خلق الساعه ایجاد نمی شود؛ اما به دلیل اینکه قوانین از ثبات کافی برخوردار نیستند، این بی ثباتی ما را از بازارهای جهانی دور می کند.

وی خاطر نشان کرد: این حجم از تغییرات در قوانین، برنامه ریزی واحدهای فولادی را با مشکل مواجه می کند، در حالی که از فولاد همواره انتظار ارزآوری وجود دارد، اما تغییرات مداوم قوانین در حوزه صادرات این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی یادآور شد: انتظار می رود با وجود انجمن ها و تشکل های حوزه فولاد سیاست گذاران در زمان تدوین قوانین از مشورت این تشکل ها نیز بهره مند شوند تا نظرات بنگاه های اقتصادی نیز در این قوانین لحاظ شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰
شناسه مطلب : 54397
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی