طبق گزارش گمرک روسیه صادرات مقاطع تخت روسیه در سال ۲۰۱۷ کاهشی بود
روسیه به عنوان سومین صادرکننده برتر فولاد جهان، در سال 2017 کاهش قابل توجهی را در صادرات به ثبت رساند.

به گزارش  چیلان ، افت صادرات مقاطع تخت این کشور در ماه دسامبر هم قابل توجه و تقریبا چیزی حدود ۲۲ درصد بود. طبق آمار گمرک روسیه، صادرات مقاطع تخت در مجموع سال ۲۰۱۷ افت ۱.۴ درصدی داشت و به ۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تن رسید درحالی که در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود.

گفتنی است حجم صادرات مقاطع تخت فولاد روسیه در ماه دسامبر ۷۷۰ هزار تن بود درحالی که در دسامبر ۲۰۱۶ بالغ بر ۹۹۰ هزار تن بود. افزایش قیمت های داخلی فولاد در مقایسه با قیمت های صادراتی بالا منجر به کند شدن خرید از سوی کاربران نهایی شده و همین امر می تواند حجم صادرات مقاطع تخت روسیه را کاهش دهد.

با این حال صادرات مقاطع تخت فولاد روسیه در ماه دسامبر با ۳ درصد رشد نسبت به نوامبر ۲۰۱۷ همراه بود چراکه حجم صادرات در نوامبر ۷۵۰ هزار تن گزارش شده بود. طبق این گزارش، عمده صادرات مقاطع تخت روسیه در دسامبر به ویتنام و آمریکا بود.

با این وجود ترکیه همچنان در سال ۲۰۱۷ بزرگترین واردکننده فولاد تخت روسیه بود. واردات این کشور در سال گذشته به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تن رسید و این یعنی ترکیه ۳۱ درصد از کل حجم صادرات مقاطع روسیه را به خود اختصاص داده بود. سایر وارکنندگان شامل بلاروس با ۶۴۰ هزار تن و سهم ۶.۸۸ درصد، ایران با ۵۷۰ هزار تن و سهم ۶.۱۴ درصد، مصر با ۴۵۰ هزار تن و سهم ۴.۸۳ درصدی و قزاقستان با ۴۱۰ هزار تن و سهم ۴.۴۱ درصدی بودند.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
شناسه مطلب : 17041
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی