در نشست هم اندیشی صادرکنندگان بزرگ فولادی چه گذشت؟
دیروز 9 اردیبهشت ماه، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران میزبان مدیران کارخانجات بزرگ صادرکننده فولاد کشور بود تا در خصوص مسائل و مشکلات توسعه صادرات فولاد هم اندیشی کنند.

سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص این جلسه به  چیلان  گفت: با توجه به یکسان سازی نرخ ارز و مقررات اخیر ارزی دولت و ابهاماتی که در نحوه اجرای این مقررات وجود دارد، نشست هم اندیشی با حضور کارخانجات صادرکننده فولاد کشور برگزار شد که مسائل صادراتی و همین طور مشکلات واردات تجهیزات و مواد اولیه آنها با وضعیت فعلی نرخ دلار مورد بررسی و همفکری قرار گرفت.

خلیفه سلطانی با اشاره به آمار صادرات فولاد کشور در سال ۹۶ اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۹ میلیون تن فولاد میانی و محصولات فولادی با ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار از کشور صادر شده که یک جهش تاریخی در صادرات فولاد کشور به حساب می آید. بنابراین با توجه به توان بالقوه ای که برای افزایش این رقم وجود دارد، می بایست نگاه های حمایتی به صادرات فولاد بیش از پیش معطوف شود تا بتوان به تدریج در مسیر توسعه صادرات فولاد کشور تا مرز ۲۰ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ حرکت کرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: با وجود مزایای یکسان سازی نرخ ارز در اقتصاد کشور، نرخ ۴۲۰۰ تومانی فعلی دلار و ابهامات مقرراتی که در تصویب نامه هیئت محترم وزیران و بخشنامه های بانک مرکزی وجود دارد، مسائلی را برای صادرکنندگان فولاد ایجاد کرده که قرار شد با همفکری کارخانجات صادرکننده، این مسائل احصاء شده و برای مقامات دولت ارسال شود تا با رفع آن ها شاهد توسعه صادرات فولاد کشور باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
شناسه مطلب : 17720
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی