سهم قابل توجه فولاد میانی در صادرات/ ورق پیشتاز واردات محصولات فولادی به کشور
گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از آمارهای دو ماهه اول سال 97 نشان می دهد، همچنان سهم فولاد میانی در صادرات قابل توجه است و در حالی که افت چشمگیر واردات به چشم می خورد اما هنوز هم ورق در صدر واردات قرار دارد.

به گزارش  چیلان ، گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان می دهد سهم فولاد میانی و محصولات فولادی از تولید، واردات و صادرات فولاد طی دو ماهه اول سال ۹۷ شده که مطابق این گزارش در بخش تولید سهم ورق گرم همچنان در کل تولید قابل توجه است و ۴۱.۴ درصد از کل محصولات تولیدی را به خود اختصاص داده است. میلگرد سهم ۳۳ درصدی داشته و سهم ورق سرد ۱۰.۶ درصد، ورق پوششدار ۶.۱ درصد و تیر آهن ۵.۱ درصد از کل تولیدات است.

در بخش واردات سهم ورق سرد پیشتاز است و ۳۵.۶ درصد از کل واردات را به خود اختصاص داده است. سپس ورق گرم با ۲۶.۲ درصد، ورق پوششدار با ۲۴.۶ درصد، میلگرد با ۵.۲ درصد، فولاد میانی با ۲.۱ درصد و در نهایت تیرآهن با ۱.۶ درصد از کل قرار دارند.

همچنین در حوزه صاردات سهم فولاد میانی در صادرات قابل توجه و حدود ۷۰.۳ درصد است. بعد از آن میلگرد با ۱۱.۹ درصد، ورق گرم با ۷.۹ درصد، آهن اسفنجی با ۵.۷ درصد، تیرآهن با ۱.۷ درصد، ورق پوششدار با ۰.۵ درصد و ورق سرد با ۰.۲ درصد قرار دارند.

8 83

2

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
شناسه مطلب : 18890
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی