برگ برنده فولاد مبارکه در بازی ارز ۴۲۰۰ تومانی
90 درصد تولیدات فولاد مبارکه در بازار داخلی عرضه می شود و در نتیجه صادرات در حجم فروش این شرکت رقم قابل توجهی نمی باشد از اینرو دلار 4200 تومانی تاثیر زیادی از این موضوع نمی گیرد.

امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص تسعیر ارز فولادی ها با دلار ۴۲۰۰ تومان توضیح داد: این موضوع قطعی شده و شرکت های فولادی باید صادرات خود را با دلار ۴۲۰۰ تومان به بالا تبدیل به ریال کنند، اما این که این موضوع چقدر بر شرکت های فولادی و یا سایر صنایع تاثیر می گذارد باید به حجم صادرات آن توجه کرد.

وی ادامه داد: مسلما هر شرکتی که صادرات بیشتری داشته باشد از این موضوع تاثیر بیشتری می گیرد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود ۹۰ درصد از تولیدات خود را به بازار داخل عرضه می کند و تنها ۱۰ درصد از فروش این مجموعه به صادرات تعلق دارد، در نتیجه تاثیر زیادی از این موضوع نمی گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت کلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان مناسب بوده و ما براساس بودجه خود پیش می رویم. نگرانی خاصی هم از این بابت وجود ندارد و هر گونه افت قیمتی در معاملات سهم به دلیل جو روانی بازار یا اخباری همچون دلار ۴۲۰۰ تومانی است و همانطور که گفته شد باید ببینیم چه میزان از فروش شرکت ها به صادرات منحصر می شود.

نادری با بیان این که تنها ۱۰ درصد از فروش ما به صادرات تعلق دارد، گفت: فروش فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان است که از این رقم حدود ۱۰ درصد مختص به صادرات این شرکت است، لذا دلار ۴۲۰۰ تومانی یا دلار ۷۰۰۰ تومانی تاثیر آنچنان زیادی بر حاشیه سود شرکت ندارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
منبع : بورس24
شناسه مطلب : 19187
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی