جهان فولاد سیرجان بورسی می شود
مدت هاست در مجامع شرکت گل گهر موضوع ورود شرکت جهان فولاد سیرجان به بورس اوراق بهادار مورد اقبال عموم قرار گرفته و اکنون اینطور شنیده شده که جهان فولاد سیرجان بورسی می شود.

به گزارش  چیلان ، علی عباسلو مدیرعامل جهان فولاد سیرجان که در ابتدای سال جاری عرضه موفق آهن اسفنجی در بورس کالا را برای نخستین بار در کارنامه خود به ثبت رساند، از ورود قریب الوقوع این شرکت به بورس اوراق بهادار خبر داد و گفت: مدت هاست در مجامع شرکت گل گهر موضوع ورود شرکت جهان فولاد سیرجان به بورس اوراق بهادار مورد اقبال عموم قرار گرفته است لذا ما در فروردین توانستیم به طور کامل صورت های مالی سال ۹۶ را جمع بندی کنیم و به مجمع اردیبهشت ماه برسانیم. این رویداد نشان می دهد که اطلاعات مالی جهان فولاد سیرجان کاملا دسته بندی شده و شفاف است.

وی در ادامه در خصوص عرضه های انجام شده آهن اسفنجی در سال جاری در بورس کالا نیز خاطر نشان کرد: تکرار هر بار عرضه آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان در بورس کالا نشان داد که به دلیل کیفیت و قیمت متعارف آن، با چند برابری صف تقاضای چند برابری نسبت به میزان عرضه همراه بوده است.

علی عباسلو با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد چشمگیری در پارامترهایی نظیر تولید ،فروش ، صادرات و سود خالص پیش روی جهان فولاد قرار داشت افزود:تولید در واحد آهن اسفنجی رشد بسیاری داشت به طوری که معادل ۹۴۰ هزار تن آهن اسفنجی در این مجموعه به تولید رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تامین بازارهای داخلی و خارجی از چه استراتژی بهره می برید خاطرنشان کرد: اساس فکری در جهان فولاد در زمینه فروش، ابتدا تامین نیاز داخلی کارخانه های فولادی مد نظر است و سپس بر مازاد تولید برنامه ریزی برای صادرات انجام می دهیم.

وی در خصوص تولید میلگرد و دستیبابی جهان فولاد به تولید سایزهای ۸ -۳۲ این محصول اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه تولید میلگرد که خط تولید ۵۰۰ هزار تنی است، بزرگ ترین تولید کننده جنوب شرق به شمار می رویم. جهان فولاد می تواند تمام بازار های این منطقه را تامین کند و به زودی در زمینه صادرات آن به افغانستان که از نظر مسافت دسترسی از شرایط مطلوبی تا منطقه گل گهر دارد، برخوردار است. برای صادرات به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دسترسی به بندر عباس این امکان را برای منطقه کا ملا مهیا می کند.

وی یادآور شد: اصلی ترین مزیت جهان فولاد سیرجان در تولید، حمل آسان گندله گل گهر از طریق تسمه نقاله است که به این نحو می توان اذعان داشت که زنجیره تولید از سنگ تا شمش در منطقه گل گهر، تنها منطقه ای در کشور محسوب می شود که زنجیره تولید فولاد را در یک محل متمرکز داراست.

عباسلو افزود: نتیجه این مزیت نسبی تضمین تداوم تامین خوراک است و بر همین اساس در تامین مواد اولیه مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان با اشاره به پروژه های در دست اجرای این شرکت و اقداماتی که برای سرعت در پیشرفت آنها به انجام رسیده است گفت: در پروژه ذوب که خود شامل چند مرحله مجزا ست، خوشبختانه با پیشرفت ۸۷ درصدی همراه هستیم . سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه به گونه ای بوده که ماهانه شاهد ۴ تا ۵ درصد رشد فیزیکی بوده ایم حتی در تعطیلات نوروز ۹۷ نیز توقف کار نداشتیم.

وی در خصوص این طرح یادآور شد: انتظار ما این است که محصولات مان از کیفیت بالایی برخوردار باشد چرا که تمام تجهیزات مان چه بخش ساخته شده در داخل و چه بخش خارجی آن توسط معروف ترین سازندگان مثل دنیلی، تنووا، کانکست و زیمنس و … که جملگی معروف هستند خریداری شده است . از این رو تمام تلاش ما برای بهترین نحو برای بهره برداری مطلوب از طرح است.

وی گفت: در حال حاضر در مرحله تست و آزمایش پست های برق و اجرای عملیات فلشینگ این پروژه هستیم و امیدواریم تا مهرماه سال جاری به مدار تولید وارد شویم.

عباسلو درباره ماشین آلات و تجهیزات ساخته شده داخلی پروژه ذوب یادآور شد: ساخت تجهیزات بخش داخلی رو به اتمام است و این بخش به تنهایی پیشرفتی معادل ۹۰ درصد داشته است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که ظرفیت تولید شمش یک میلیون تن برنامه ریزی شده است ،افزود: معادل ۵۰۰ هزار تن از آن را برای صادرات و مابقی را برای تبدیل میلگرد و فروش میلگرد در بازار داخل و خارج تولید خواهیم کرد.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در خصوص وقوع تحریم های پیش رو به عنوان مانعی برای پیشرفت پروژه های در دست اجرا گفت: به دلیل رو به اتمام بودن پروژه ها، با مشکل جدی روبرو نخواهیم شد. کما اینکه احداث کارخانه اول در فولاد سیرجان نیز در زمانی اجرا شد که تحریم ها به شدت امروز بود ولی با این وجود از توان ترکیبی خارجی و داخلی بهره گرفتیم و توانستیم این کارخانه را به بهترین نحو ممکن راه اندازی کنیم . تحریم ها ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. وی ادامه داد: تحریم ها البته باعث شد تا بخشی از تجهیزات مورد نیاز مانند هیدرولیک را ساخت داخل کنیم.

این اتفاق توسط کارشناسان و متخصصان داخلی نه تنها در حوزه سخت افزار بلکه در حوزه نرم افزار در کوتاه ترین زمان ممکن به حقیقت پیوست.

وی افزود: مزیت بومی سازی در این موارد در این است که هر زمان که نیاز به تغییر در سیستم ها باشد امکان آن مهیاست.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان با اشاره به این مطلب که اتکا به ساخت از خروج ارز جلوگیری کرده و منجر به حفظ منافع ملی شده است خاطر نشان کرد: بهای تمام شده هر دو سیستم یادشده یعنی بومی سازی بخش نرم افزاری و دستگاه هیدرولیک، تقریبا یک سوم قیمت تمام شده سیستم های خارجی محاسبه شده است.ضمن اینکه اگر اشکالی در این سیستم ها رخ دهد با سرعت بالایی قابل اصلاح است.

وی تاکید کرد که به هر حال اگر تحریم ها نیز مشکلاتی ایجاد کنند باید همانند گذشته در رفع آنها تلاش کنیم.

علی عباسلو درباره بحران آب برای صنایع منطقه گل گهر و به ویژه برای جهان فولا د سیرجان و راهکار های پیش رو تصریح کرد:تامین آب برای پروژه ها از طریق چاه های آلوده شده داخل شهر سیرجان و سیستم تسویه فاضلاب شهری که در حال انجام است و علاوه برآن انتقال آب از بندرعباس برنامه ریزی شده است.

وی درباره انجام فعالیت های زیست محیطی نیز یادآور شد: با شناسایی گیاهان مستعد و شرایط اقلیمی منطقه اقدام به درخت کاری و جنگل کاری به میزان ۱۰۰ هکتار کرده ایم که در برنامه کاری تا ۲۰۰ هکتار نیز قرار دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
منبع : اقتصاد نیوز
شناسه مطلب : 19207
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی