مدیر واحد توسعه شرکت اپال پارسیان سنگان عنوان کرد؛بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره اپال پارسیان تا شهریور ماه ۱۴۰۳/ احداث و بهره‌برداری از ساختمانهای جدید اداری
مدیر واحد توسعه شرکت اپال پارسیان سنگان گفت: با توجه به مأموریت شرکت در جهت تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و ۵ میلیون تن گندله در سال به منظور تامین مواد اولیه صنعت فولاد کشور، پیش‌بینی می‌گردد با اتمام نصب و راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی، احداث کارخانه ۲.۴ تن کنسانتره، بر اساس برنامه زمانبندی تا شهریور سال 1403 به بهره‌برداری رسد.

به گزارش  چیلان ، حسن نوری مدیر توسعه شرکت اپال پارسیان سنگان اظهار کرد: مدیریت توسعه علاوه بر پروژه‌های کلان تولید از طریق تعریف پروژه‌های مختلف در زمینه بهینه‌سازی خطوط تولید، تلاش خود را بر افزایش راندمان بخش تولید متمرکز کرده است که در این میان علاوه بر افزایش تولید، با توجه به محدودیت‌های ژئوفیزیکی منطقه جغرافیایی همچون محدودیت تأمین آب و شرایط آب و هوایی، بر ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی در شرکت تاکید دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا واحد توسعه که تحت نظر مدیر عامل شرکت فعالیت می‌نماید به عنوان موتور پیشران پروژه‌های توسعه شرکت در جهت حمایت فنی واحدهای تولید با رعایت استانداردهای فنی و محیط زیستی سعی نموده است با در نظر گرفتن شرایط جاری عمل نموده و اولویت کاری خود را بر اجرای هرچه بهتر و سریعتر پروژه‌های توسعه‌ای مدنظر شرکت ترسیم نماید.

نوری، شرکت اپال پارسیان سنگان را اولین تولیدکننده کنسانتره در منطقه خواند و گفت: با توجه به مأموریت شرکت در جهت تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و ۵ میلیون تن گندله در سال به منظور تامین مواد اولیه صنعت فولاد کشور، پیش‌بینی می‌گردد با اتمام نصب و راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی، احداث کارخانه ۲.۴ تن کنسانتره، بر اساس برنامه زمانبندی تا شهریور سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع طبیعی با وجود بحران کم آبی در منطقه افزود: تلاش شده با تعریف پروژه هدایت آبهای سطحی بالادستی و داخلی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان جمع‌اوری آبهای سطحی، در دستور کار قرار گیرد. از طرفی در پروژه ای دیگر نیز با نصب سرند دوم آبگیر باطله درشت دانه در واحد کنسانتره توانسته‌ایم حدود ۲۰۰ متر مکعب سالیانه در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی ادامه داد: با سیستم اجرا شده باز چرخانی آب از سد باطله نیز سالانه حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب آب به سیستم بازگردانده می‌شود.

نوری با اشاره به اجرای پروژه تصفیه فاضلاب و نصب فیلترهای باطله خاطر نشان کرد: در مجموع پس از راه ‌اندازی تصفیه خانه مذکور، حدود ۹۵۰ هزار متر مکعب صرفه‌جویی مصرف آب سالیانه را خواهد داشت.

مدیر واحد توسعه از احداث و بهره‌برداری ساختمان‌های جدید اداری برای واحد کنسانتره، گندله و بارگیری در ماه آینده خبر داد و گفت: تمامی اقدامات مذکور با هدف ارتقاء رفاه همکاران و ایجاد محیطی با استانداردهای بالا می‌باشد.

مدیر توسعه شرکت اپال پارسیان سنگان، افق و دورنمای واحد توسعه شرکت اپال پارسیان سنگان تا سال ۱۴۰۴ را توانایی تولید اقتصادی ۷.۵ میلیون تن گندله عنوان کرد و افزود: جهت نیل به این مهم، مطالعات مفهومی و مقدماتی آغاز شده است که انشالله با تدوین برنامه‌های راهبردی قابل دسترسی و اجرا خواهد بود.

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۷
شناسه مطلب : 55368
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی