مدیرعامل فولاد غرب آسیا در گفت و گو با چیلان اقتصادی:مدیرعامل باید در مورد حقوق کارکنان حساسیت ویژه داشته باشد
حقوق کارکنان دیون ممتازه است که باید پرداخت گردد و مدیرعامل باید درمورد آن حساسیت ویژه ای داشته باشد.

مهندس نادر سلیمانی، مدیرعامل فولاد غرب آسیا در گفت و گو با  چیلان  به تشریح برنامه بازار و نیروی انسانی شرکت فولاد غرب آسیاپرداخت و با توجه به موفقیت فولاد غرب آسیا در دوران مدیریت ایشان در تسویه بدهی های معوق بانکی و مالیاتی و بکارگرفتن مجدد نیروی انسانی تصریح کرد که اگر بدهی فولادسازی پرداخت نشود تبدیل به بهمن خواهد شد و مجموعه را غرق خواهد کرد.

آقای سلیمانی، امسال پروژه های مختلفی در فولاد غرب آسیا به بهره برداری رسید.

الحمدالله امسال موفق شدیم با اتکا به توان داخلی، تولید را در فولاد غرب آسیا از ۵ هزار تن به ظرفیت اسمی ۴۰ هزار تن برسانیم. فولاد غرب آسیا در برنامه های خود همیشه به بومی سازی قطعات، افزایش ظرفیت تولید، بهینه سازی انرژی و توجه به توانمندی نیروی انسانی پایبند بوده است و در همین راستا کارگاه بومی سازی و پروژه پساب صنعتی فولاد غرب عملیاتی شده است و می بینیم که اقبال بازار به فولاد غرب آسیا هم بسیار زیاد شده است.

سرمایه در گردش شرکت در چه وضعیتی است؟

سرمایه در گردش شرکت باید ۵۰۰ میلیارد تومان باشد که تا پیش از این ۱۵۰ میلیارد تومان از آنرا بانک سپه تامین می کرد و موفق شدیم تابدین جا ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از آن را از سرمایه در گردش بازار استفاده کنیم. پیشنهاد ما به مدیرعامل بانک سپه این بود تامین سرمایه در گردش شرکت را به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد تا هم بدهی های شرکت به بانک کاهش یابد و هم بانک بتواند به مشارکت در توسعه ها بپردازد. اعتقاد ما این است که در فولادسازی اگر بدهی ها پرداخت نشود تبدیل به بهمن خواهد شد و مجموعه را غرق خواهد کرد. البته به تازگی و پس از مطالعات سه ماهه با انعقاد قراردادی با شرکت خدمات بازرگانی فولاد غرب آسیا، قرار است خرید مواد اولیه از طریق بورس صورت گیرد و سرمایه در گردش نیز توسط همین شرکت تامین خواهد شد.

در این باره بیشتر بخوانید:

مواد اولیه مورد نیاز خط تولید فولاد غرب آسیا از چه منبعی تامین می گردد؟

ماده اولیه ما که ورق می باشد تقریبا از فولاد مبارکه تامین می گردد. قرارداد ما با فولاد مبارکه تحویل ماهانه ۲۵ هزار تن ورق می باشد و ۱۵ تا ۲۰ هزار تن نیز از سایر نقاط تامین می گردد.

مشتریان فولاد غرب آسیا در داخل چه شرکت هایی هستند؟

مشتریان محصولات ما، تمامی صنایع گالوانیزه، صنایع خودروسازی، صنایع خانگی، رادیاتورسازی ها، کشاورزی هستند. فولاد غرب آسیا در بخش فروش مشکلی ندارد اما در همکاری با خودروسازان با موانعی روبرو است. چرا مسئولان اجازه واردات را به شرکت های خودروسازی می دهد درصورتی شرکت هایی نظیر فولاد غرب آسیا، امکان تامین نیاز داخل را دارند؟

بنابراین در شرایط فعلی بزرگترین مشتریان ما صنایع گالوانیزه می باشند که یکی از آنها ورق خودرو چهارمحال می باشد. خودروسازی یک صنعت پایه دار و قدیمی است اگر بتواند قرارداد بلندمدتی با ما داشته باشد می توانیم طرح های توسعه را سریع تر عملیاتی نماییم.
آیا برنامه صادراتی هم در مجموعه دارید؟

در نظر داشتیم صادرات هزار تنی به صورت ماهانه به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا داشته باشیم اما مجوز صادرات به ما ندادند. لذا تولیدات فولاد غرب آسیا به لحاظ استاندارد در حدی می باشد که مشتریانی از کشورهای اروپایی دارد.

آقای سلیمانی، نیروهای شرکت از استخدام های جدید هستند یا همان نیروهای سابق به کار بازگشتند؟

خیر نیروهای قبلی به کار بازگشتند و هدف ما اخراج هیچ یک از کارکنان مجموعه نیست. از سوی دیگر منطق انظباطی پرداخت حقوق معوقه و تامین اجتماعی در فولاد غرب جا افتاده است چراکه به اعتقاد من حقوق کارکنان دیون ممتازه است که باید پرداخت گردد و مدیرعامل باید درمورد آن حساسیت ویژه ای داشته باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
شناسه مطلب : 22743
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی