در راستای تنوع بخشی به محصولات ذوب آهن صورت گرفت:تسمه تیر ورق در ذوب آهن اصفهان تولید شد
ذوب آهن برای تنوع بخشی به سبد محصولات خود و تضمین ایمنی سازه های فولادی کشور، تسمه تیرورق تولید کرد.

به گزارش  چیلان ، مهندس یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر تولید تیرورق در این کارخانه گفت: تسمه تولید شده در نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان در سازه هایی کاربرد دارد که از تیرورق استفاده می شود.

وی تولید محصول جدید را در راستای تضمین ایمنی اینگونه سازه ها ارزیابی کرد و افزود: برای استفاده از تیرورق که به روش جوشکاری ورق انجام می شود دو مشکل عمده وجود دارد که ایمنی سازه ها را به مخاطره می اندازد.

  1.  برشکاری ورق های عریض به اندازه های مورد نظر که در برش ورق سطح کناری ورق ضمن ناهموار بودن حاوی زائده های برش میباشد که عمدتا برطرف نمی شوند.
  2.  مشکل دوم نیز به جوشکاری غیر پیوسته و قطع و وصل های مکرر بر روی ورق های برش خورده مربوط است، که این دو عامل باعث می شود سطح ایمنی سازه نسبت به استفاده از تسمه به یک سوم کاهش یابد.

مهندس یوسف زاده با بیان اینکه طراحی فنی و اجرایی مورد نیاز برای تولید این محصول در نورد ۶۵۰ توسط کارکنان این مدیریت انجام شد اظهار داشت: ذوب آهن قبلا برای ساخت هادی های  قفسه ها، تسمه تولید می کرد  اما برای تولید مورد نیاز تیرورق لازم بود تولید این محصولات با دقت و تلرانس بسیار محدود صورت گیرد و با بررسی های انجام شده طراحی تولید تسمه برای مصارف تیر ورق در دستور کار قرار گرفت و به همت همکاران، این پروژه به نتیجه رسید.

مدیر مهندسی نورد استفاده از تیر ورق در سازه های صنعتی را غیر قابل اجتناب دانست و خاطرنشان کرد: ذوب آهن اصفهان با تولید تیرآهن های بال پهن تا سطح H300 نیاز این سازه ها را برطرف کرده است اما در سازه هایی که بیشتر از این سطح باشد و یا در سازه هایی که مخروطی شکل باشند ناگزیر هستیم از تیرورق استفاده کنیم.

وی ایمنی در ساختمان های مسکونی و صنعتی را نقطه ثقل امنیت عمومی دانست و گفت: ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و برای تضمین ایمنی و امنیت سازه ها، این نوع تسمه ها را مطابق با ابعاد و اندازه لازم و بدون نیاز به برشکاری  با کیفیت بالا و مطابق استانداردهای شناخته شده تولید می کند.

مدیر مهندسی نورد ادامه داد: در دنیا استفاده از تیرورق بر اساس استانداردهای خاص و مطابق مقررات نظام مهندسی ساختمان انجام می شود تا آرامش خاطر جامعه تامین گردد.

مهندس یوسف زاده، مصارف سالیانه این تسمه ها را در کشور حدود ۲۰۰ هزار تن برآورد کرد و تاکید کرد: مهندسی نورد آمادگی دارد انواع تسمه های مورد نیاز مشتری را بر اساس سفارش تولید و تحویل نماید.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶
شناسه مطلب : 27557
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی